Harde schijf heeft kuren?!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

robeton

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2004
:( Help!!
Hallo mede pc freaks.
Ik heb een raar probleem.
sinds een aantal weken gebeurt er het volgende:
als ik de pc aanzet gebeurt er soms 5 maar ook wel eens 15 minuten niets, dan start de HD ineens op (dwz je hoort de pc tot levenkomen) alleen de power led brandt dan.
dan weer minutenlang niets. daarna word pas de floppydrive en de cdroms aangesproken.
zodra de floppydrive reageert slaat de pc weer af, pas nadat ik de pc opnieuw heb aangezet en gedurende 20 tot 30 seconden de powerknop ingedrukt heb gehouden
start de pc pas op.

het rare is dat na twee minuten de pc steeds weer opnieuw opstart, wat ik ook aan het doen ben.
Alleen als ik winamp op repeat en crossfading door laat lopen kan ik normaal doorwerken.
ik heb diverse virusscanners op de pc los gelaten maar ik heb schijnbaar geen virussen!

Wie herkent dit
ik heb een wat oudere pc
HP BRIO 600
win98 omdat xp de helft van de hardware niet ondersteund.

Graag input! ik wordt er gek van!!!!!
Groetjes
Robeton

Ik had eerst zoiets met mijn CD-Drive, telkens als ik die gebruikte sloeg mijn PC af, ik had Windows opnieuw geïnstalleerd, of werkt dit ook niet?

Ook al op spyware gecontroleerd? http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=144016 Daar is het grote spyware Topic. Lees het eerste bericht goed door en plaats DAAR je hijackthis log. Een expert zal naar je log kijken en daar zeggen wat je moet doen.

Wie weet is daarna je probleem opgelost.:)

@Stinuz, windows opnieuw installeren kun je bijna op iedere vraag als antwoord geven. We proberen het hier eerst op de repareer manier;)

Je moest eens weten hoe vaak spyware verwijderen de oplossing op "moeilijke" problemen bleek te zijn.

Laatst bewerkt:
Je hebt het erover dat het probleem zich ook voordoet als je de pc aanzet. Het probleem doet zich dus al voor Windows voor. (Het is dus niet aan de software te wijten)
Wat ik je adviseer is om te controleren of de stroomkabels van de hardeschijf nog wel helemaal goed zitten, druk ze eens aan. (Wel als de pc uitstaat he ;-))
Test in ieder geval je hd eens met een tool van de fabrikant. (kijk daarvoor eens op de website van de fabrikant)

Maxtor gebruik maxpower geloof ik, Western Digital DLGdiag en Seagate gebruikt Seatools

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan