Harde schijf helemaal legen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Ik heb een pc met twee ingebouwde harde schijven die echt heel erg langzaam is. Ik wil graag beide harde schijven helemaal legen zodat er alleen nog windows op staat.
Ik ben de schijf van Windows 8 kwijt, dus opnieuw installeren is geen optie.
Iemand tips?

hoe had je gedacht die PC ooit nog op te starten met 3 lege harde schijven en zonder Windows schijf ?

Lijkt mij knap lastig.

Of eerst één harde schijf leeg maken, daar linux op installeren (gratis OS) en daarna de andere harde schijf leeg maken.

Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd.
Er zitten twee harde schijven in waarvan een met Windows 8. Ik ben de instalatiecd van Windows 8 kwijt.

De installatie dvd van windows 8 kun en mag je, als je een legale key hebt, gewoon downloaden via bijv. torrents of nieuwsgroepen. Daarmee is een groot deel van je probleem opgelost...

Het is de bedoeling dat de pc weer sneller wordt. De code zat bij de cd in het hoesje, dus ook die ben ik kwijt.

De PC heeft vroeger gigantisch vol gestaan met duizenden liedjes. Heb toen alle muziek verwijderd en een schone windows installatie gedaan. De PC is daar niet sneller door geworden maar heb er inmiddels wel weer van alles op staan wat niet nodig is. Ik wil daarom de PC eigenlijk weer zo snel mogelijk maken, hoe doe ik dat?

Je kunt je windows key achterhalen met magical jellybean al lijkt dat met win8 niet altijd de juiste key te zijn...
Voorzichtigheid is dus geboden...

Bedankt voor de tips, het enige programma dat mee opstart is Spotify.
Alle updates (op anti-virus na) heb ik gedaan.
Kan die tweaker dat oplossen?

Je kunt je windows key achterhalen met magical jellybean al lijkt dat met win8 niet altijd de juiste key te zijn...
Voorzichtigheid is dus geboden...

Thnx voor de tip!
Is er ook een optie om gewoon alles te wissen op de windows na, want als ik hem opnieuw installeer komt er toch ook zo'n windows.old map?

Laatst bewerkt door een moderator:
Via configuratieschetm alles de-installeren...
De windows.old map word alleen gemaakt wannerr je windows opnieuw installeert zonder te formatteren...

Heeft je pc niet een recoverypartitie?

Vreemd dat je daar steeds op terug komt, door wissen van bestanden wordt windows echt niet sneller van en die .old map is met schijfopruiming gewoon te verwijderen.

Maak eens een screenshot van opstarten in Msconfig of Ccleaner en zet die hier eens neer.
En had je ook al met Autoruns gekeken?

Ik maak vanavond of morgen even een screenshot, heb momenteel weinig tijd ;)

Via configuratieschetm alles de-installeren...
De windows.old map word alleen gemaakt wannerr je windows opnieuw installeert zonder te formatteren...

Heeft je pc niet een recoverypartitie?

Bij mij maakt hij die altijd, heb Windows 8 op meerdere pc's geïnstalleerd.

Niet dat ik weet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan