Harde Schijf iMac vol ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hgdekoning

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2010
Goedenavond,

De harde schijf op mijn iMc is vol, maar ik kan nergens zien waar dit em nu in zit, want ik kan me bijna niet voorstellen dat ik bijna 300 Gb gebruikt heb. Bestaat er zoiets als een disk doctor of soort norton utilities oid. Ik heb al een groot aantal bestanden verplaatst, maar dan gaat het slechts om een aantal Gb's en geen honderden....
Mijn iMac draait nu slechts moeizaam.

Mvgr
Hans

Probeer Disk Inventory X eens.
Hiermee kun je direct zien welke grote bestanden er op je hardeschijf staan.

Verder staat er onder je hardeschijf op je bureaublad nog hoeveel ruimte je vrij hebt en anders kun je dat achterhalen door op dit hardeschijf rechts te klikken en "Get info" te selecteren.

Harde schijf iMac vol

Bedankt voor de snelle reactie

Programma ga ik direct uitproberen

Zie idd dat er nog maar Mb's vrije schijfruimte op iMac HD staan

Mvgr
Hans

Harde Schijf vol - Disk Invetory X

Disk Inventory X gestart en zag tot mijn grote verbazing dat er een groot aantal bestanden met de uitgang .asl op de schijf staan van tientallen Gb's groot. Werkelijk geen idee hoe die daar komen en of ik ze zomaar kan wissen.

Mvgr
Hans

In welke map staan deze bestanden? (Het volledige pad, ook te vinden via Toon informatie)

iMac Harde schijf vol

De bestanden met uitgang .asl staan in de volgende directory

Macintosh HD
private
var
log
asl

Dit lijkt wel een soort geheime directory, want wanneer ik finder normaal open komt deze directory niet tevoorschijn terwijl ik er via Disk Inventory X wel kom. Ik heb inmiddels de gok genomen en een groot aantal .asl bestand gewist ; nu nog eens opnieuw opstarten en zien wat er gebeurt ...
Goede nacht en vriendelijk bedankt voor de hulp
Gr
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan