Harde schijf in auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Hallo!

In mijn auto zit een radio met usb ondersteuning. Daarom zat ik er aan te denken om een externe harde schijf in de auto te leggen. Nu is mijn vraag eigenlijk of iemand hier al ervaring mee heeft. Ik weet namelijk niet of de usb-poort van de radio voldoende levert om een externe harde schijf (eentje zonder voedingskabel) te laten draaien. En voordat ik nu zo'n schijf koop zou ik daar graag meer over willen horen.

Alvast bedankt!

Ik denk niet dat er een hardes schijf bestaat die geen extra voeding nodig heeft. Ofwel haalt een schijf zijn energie van het net of van een extra 2de usb-aansluiting. Daarbij denk ik niet dat het gezond is voor de harde schijf als deze actijf is terwijl het rijden (schokken)

hier wat leesvoer
http://www.pcwereld.be/node/3340

zo te lezen zal je wel een voedings kabel moeten trekken

maar of het goed is een hd in de auto???

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt! Ik lees daar o.a. het volgende:

======================
Ik weet niet of je nog opzoek bent naar een radio met USB aansluiting. Ik heb er een maand geleden een gekocht en heb er een harddisk van 6.4 gig op aangesloten met mp3. Eerst had ik problemen dat ie de mp3tjes niet speelde, dit kwam doordat de USB niet genoeg power leverde om de harddisk te draaien. Nu heb ik een usb voeding aangesloten op de harddisk via de 12 volt sigaretten stekker en het werkt super.

Heerlijk op vakantie gegaan met een kleine 2000 nummers op mijn disk.

De radio die ik heb is van Lenco.
========================

Het zou dus wel moeten lukken, alleen moet ik aan zo'n usb-voeding zien te komen. Wat betreft het niet goed zijn: Er worden tegenwoordig complete pc's in een auto ingebouwd. Het schijnt wel zo te zijn dat laptop schijven (2.5'') hier in theorie beter tegen kunnen dan gewoon 3.5''.

Edit: Dan zou ik zoiets dus nodig hebben:
http://www.gps-store.nl/index.php?main_page=product_info&products_id=611

Laatst bewerkt:
Buiten dienst of wel of niet kan dan moet de radio de schijf als MP3 moeten zien.

Een exteren behuizing voor 2.5 schijven hebben meestal een extra usb-kabel voor de voeding, je kan dus zoiets kopen + een schijf natuurlijk.

Zo'n schijf heb ik ook, op die schijf staat gebruik niet op hoeveel watt die nodig heeft., dus zonder voeding.

Bedankt allemaal! Dan kan ik hier in de vakantie eens mee gaan experimenteren.

@frisian:je voegt 2 reacties samen van 2 verschillende personen

@topicstarter:laat ff weten hoe het gaat

heb ook wel intresse

Ik zal hier t.z.t. meer informatie over posten! Het wiel hoeft tenslotte maar 1 keer uitgevonden te worden he :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan