Harde schijf in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

janemmers

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2001
Ik heb een harde schijf in het netwerk geplaatst. Met behulp van Xcopy wil ik daar dagelijks een backup naar toe kopieren. Met de optie/d zou het zo moeten zijn dat alleen nieuwere bestanden gekopieerd kunnen worden.

Met behulp van onderstaand bat bestandje kopieer ik iedere dag alle bestanden van schijf e: uit map a naar k in map b. K = de netwerk harde schijf.
xcopy d:\a\*.* k:\b/s/d/y/e

Het kopieren lukt goed alleen als het kopieren de dag erna ga herhalen begint hij alles weer opnieuw te kopieren en te overschrijven. De bedoeling is dat hij allen nieuwe bestanden vervangt en de oude ongemoeid laat.

Wie helpt mij hierbij

Zit 't 'm niet in het *.* , m.a.w. als je dat weglaat, dat het dan wel goed zou moeten gaan?

b.t.w. in het "echt" mag ik aannemen dat je een spatie hebt gebruikt tussen \b en /s ?

Laatst bewerkt:
Ik zie nog een slashback die er m.i. niet in thuis hoort: de \ na de a in het path van de bronbestanden.
Laat die slashback en het *.* maar weg en ik vermoed dat het prima gaat werken.

m.i. dus zo:

xcopy D:\A K:\B /s /d /y /e

waarbij de oorzaak van je probleem m.i. dus zit in het feit dat je weliswaar de juiste parameter (/d) meegeeft om alleen gewijzigde bestanden te kopieren, MAAR door *.* in de bron op te nemen, torpedeer je die parameter en forceer je xcopy om ALLE bestanden "mee te nemen", oud / nieuw.

Laatst bewerkt:
Hallo Pasja

Bedankt voor je reactie.
Ik heb je opties geprobeerd maar dit maakt geen enkel verschil. Hij blijft alles kopieren en overschrijven naar de Harde schijf in het netwerk. Als ik het wegschrijf op een lokale schijf dan kopieert xcopy alle bestanden maar 1 maal (tenzij je ze wijzigt) Xcopy kopieert ook goed als de opdracht geeft en laat uitvoeren op de netwerk harde schijf.

Zijn er nog opties
Jan

Ik weet helaas zo 1,2,3 geen andere opties. Is jouw vraagstelling nu ietwat anders dan 'ie oorspronkelijk was, of lees ik dat nu verkeerd?

Ik heb nadat ik de posting had gedaan nog even op zolder gesnuffeld in een oud MSDos boek om in ieder geval even te checken of ik niet ergens toch iets mis had.

In ieder geval is het zo dat het *.* niet nodig is / niet geadviseerd wordt bij de uitleg over het gebruik van Xcopy (met schakelopties) zodat je die in ieder geval weg kunt laten (incl. de slashback in het bronbestand)

Laatst bewerkt:
Hoi Pasja

Bedankt voor je inzet. De vraag is niet verandert. Helaas werkt het een en ander nog niet naar de "Netwerk Harde schijf". Het bat-bestand werkt prima inclusief de optie\d als het bron en doelbestand op 1 schijf staan

Als ik van een lokale schijf naar de "Netwerk Harde Schijf" kopieer werkt dit de eerste keer prima, echter de tweede (en volgende keren) kopieert het bat bestanden weer alle bestanden naar de Netwerk Harde Schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan