harde schijf in loop en wil niet formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibsel

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2001
hoi allemaal
nou ik heb een uitdaging voor jullie

gisteren heb ikiets heel doms gedaan, ik heb windows 7 geinstaleerd op mijn pc als dual
(ik heb 1 hdd die opgebouwd is zijnde c staat vista op d foto etc en e muziek)

nu denk ik ik doe windows 7 op de d schijf
verder geen vuiltje aan de lucht maar windows 7 beviel niet dus ik denk ik gooi alles er van af.

nou dat werkt niet, ineens was de d schijf een systeem station en ik kon het niet wissen.
opnieuw opstarten met de vista cd erin om hem zo te wissen. kan ik de seconden voor dat windows opstart mijn toetsenbord niet benutten omdat die dan bevriest en de windows 7 of vista opstart.

nu heb ik viast aop een andere schijf gezet (los van deze harde schijf) en denk ik start op met de nieuwe versie en formateer de hele andere schijf maar dat werkt ook niet dan blijft hij eerst die andere schijf als eerste pakken en blijft in een loop zitten start windows op en als hij verder moet gaan herstart hij weer. hij pakt dus niet mijjn schone installatie hdd

de schone hdd is ide en de oude hdd die leeg moet is een sata

mensen hoe krijg ik die vervuilde hdd toch leeg

wie helpt me

Wat voor een pc is het? Desktop of laptop?
Je hebt blijkbaar de cd van vista?
Als dit zo is dan steek die in de pc en start pc op en zorg ervoor de cd of dvd je first boot is.
Dit kan je doen door in de bios de startvolgorde te veranderen naar cd of dvd station.
Bij het opstarten zie je al in het eerste scherm: boot F? en dat moet je dan doen als je de pc opnieuw opstart.
Als de pc dan opstart via je cd of dvd dan kan nadien alles formatteren en opnieuw installeren.

succes

ja daar had ik ook al aan gedacht, maar die vlieger gaat niet op.
hij vraagt bij het opstrten druk op een willekeurige toets om van de cd op te starten.....maar mijn toetsenbord werkt niet
ook niet met een toetsenbord met draad.

het is btw een desktop machine

Probeer een toetsenbord met ps2 aansluiting en geen USB!

zo het is gisteravond nog laat geworden ook, maar het is me gelukt.

het vreemde is dat ookal had ik een gewoon toetsenbord eraan hangen hij die ook niet zag.
wat heb ik gedaan ik heb mijn bios gereset, ja een grote gok, maar die bleek zeer effectief te zijn.

ik heb nu mijn pc weer weer aan de gang nu alles er weer op en gekke dingen doe ik voorlopig niet.

dank jullie wel voor jullie meedenken

hoe heb jij je bios gereset als u toetsenbord niet werkt bij het opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan