harde schijf in losse behuizing wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Deze week is mijn PC (Win XP) gecrashed. Inmiddels heb ik een nieuwe PC (Win Vista) en heb ik 2 harde schijven uit mijn oude PC gehaald. Volgens een verkoper in de winkel kon ik deze schijven heel eenvoudig in een losse behuizing zetten (Coolermaster Diginote) en via een USB kabel aansluiten op mijn nieuwe PC. Het is als het ware een externe harde schijf geworden.

Bij het aansluiten werd er wel nieuwe hardware gevonden en geïnstalleerd, echter ik kan de schijf nergens vinden.

Rara wat kan dit zijn?

Hallo

Volgens de summier geleverde info is het inderdaad een gokspelletje .

"Rara wat kan dit zijn?"

Desondanks toch een poging:

Jumpersettings verkeerd op de harddisk. (enkel de u.s.b. elektronika wordt herkend.)

Of:

Je heb toevallig de volgens u "gecrashte" harddisk in die u.s.b. casing gemonteerd .

Peter

Optie 2 is het zeker niet. Ik weet precies welke disk gecrashed is.

Jumpersetting? Dat is een term die ik nog niet ken. Wat houdt dit in? En hoe krijg ik de harddisk alsnog aan de praat.

Nog een aanvulling die mogelijk helpt. In mijn oude PC zat er een witte stekker met 4 draden (zwart/rood/geel) aan de disk die volgens mij voor de stroomvoorziening zorgde. Daarnaast zat er een klein plat zwart stekkertje (aan een rood snoer) wat weer aan mijn moederbord gekoppeld zat.

In de nieuwe behuizing mis ik een wit stekkertje. Wel zit er een andere zwarte platte stekker die breder is. Deze heb ik nu samen met een klein zwart stekkertje aangesloten aan mijn oude disk.

Hopelijk draagt deze extra uitleg bij aan de oplossing...

Je hdd moet wel spanning krijgen om te werken.
En klein zwart stekkertje met rode platte snoer is sata aansluiting.
Meer heb je niet nodig.

Ben met behuizing teruggegaan naar winkel, en wat bleek: de behuizing zelf was kapot...:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan