Harde schijf inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcSch

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Hallo,

ik heb een externe harde schijf (Toshiba) die niet meer herkend werd door PC
Ik heb er nu de harde schijf uitgehaald (Western Digital) en deze probeer ik in te bouwen in pc.
Ik heb al wat nagekeken op internet en denk dat ik de tweede harde schijf moet plaatsen als "Slave" Probleem is nu dat er geen "jumpers" op de harde schijf staan die ik kan instellen. Wel zie ik achteraan pinnetjes (2 boveneen waarbij per paar de vermelding staat "CS" "Slave" en "Master" heeft er iemand enig idee hoe deze harde schijf instel als "Slave"
Als ik ze gewoon aansluit zie ik ze in CMOS Setup Utility staan als "IDE Secondary Master" maar als ik de pc opstart kan ik nergens de schijf vinden.

Alvast bedankt voor de reacties.

groetjes,

Marc

Dan moet je in een pc winkel zo'n jumpertje halen, je geeft zelf het antwoord al: je ziet aanduidingen met o.a. het woord SLAVE.

Als het goed is...... zit er in dat stekkertje [ : : : ] een jumpertje... die zou dan op "slave" moeten staan.... probeer ergens een jumper te vinden......

Dat Windows 'm niet ziet is "normaal", je moet een schijf eerst initialiseren... Configuratiescherm > systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer......

Bedankt ErpCity het is inderdaad makkelijk als je het weet :) maar ja zo is het meestal
Ik heb uit een oude schijf een jumpertje gehaald en in de schijf gestoken.
Harde schijf verschijnt nu als slave, het is het nu mogelijk deze te initialiseren zonder de gegevens (mijn fotoos) die erop staan kwijt te spelen???

Zover ik weet gaat dat, triest genoeg, NIET lukken...... Bij initialiseren wordt de partitie (of partities) opnieuw aangemaakt en moet daarna geformatteerd worden...... Oei.... :shocked:

Maar misschien komt iemand (Pasja?) hier nog met een, mij onbekende, "uitweg"?

opgelost

hey wil toch nog even melden dat ik mijn foto's na herinitialiseren heb kunnen terughalen met RecoverMyFiles.

Never give up...........:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan