harde schijf ineens niet erkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

benjamino

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
heb al meermaals meegemaakt dat men pc vast zit ,en dan start ik hem terug op met de reset knop en dan krijg ik een zwart scherm met de tekst ntldr ontbreekt ?dan ga ik in men bios zien en daar is men schijf gewoon uit verdwenen.dan doe ik men pc is open en trek de stekker even uit en terug in van men sata schijf .dan ga iuk terug in men bios zien en staat er terug in maar niet op de juiste vologorde,verzet hem dan en dan start men pc terug normaal op ? werk onder wind xp prof serv p 2 heb de sata drivers geinst van men moederbord enzo ,update v men bios gedaan ? heb nog twee andere harde schijven steken gewone ata en een externe .wat zou men probl kunnen zijn ?

Ja beetje vreemd na de vorige problemen.
Tip!!
Ga alle kabels eens nakijken of alles goed ingestoken is!
Ook je kaarten!

Ga eens kijken in Apparaatbeheer. Heb je bij IDE ATA/ATAPI-controllers iets staan zoals in het voorbeeld en ook bij SCSI- en RAID-controllers?

sataraid0nl.jpg

BANDIT123 zei:
Deze tip is al achterhaald....en te ingewikkeld voor deze junior
Topic starter wil een oplossing,geduld
Mm...als hij een SATA HD met RAID controller heeft, moet zijn BIOS daarop ingesteld staan, moeten de gegevens in zijn Apparaatbeheer ingesteld staan zoals in mijn voorbeeld, waarbij naast de Ultra ATA Storage controller ook de SCSI- RAID controllers correct ingesteld moeten zijn. Dat laatste wordt nogal eens over het hoofd gezien.
Maar als TS op een andere manier goed geholpen kan worden aan een stabiel systeem, prima.

dan krijg ik een zwart scherm met de tekst ntldr ontbreekt
Het lijkt veel op een corrupte ntldr. Daar moet je niet te lang mee doorgaan.
Straks wil die pc niets meer.
Zoek eens met Google. Ntldr is ergens te downloaden, dat weet ik wel. Loop anders naar een vriend of buurman.

Mocht dit niets uitmaken lees dan ook eens wat linken op deze pagina.

Dit verhaal kan nog alle kanten op :)

Laatst bewerkt:
Voor 99% weet ik zeker als het hardwarematig is , dat je er een Brakke IDE kabel in hebt zitten.
Als je andere in huis hebt vervang ze dan eens.

Kan zelfs ook nog een losse pin op HD zijn,en dat is over en sluiten!!!

Software matig ? daar hebben andere Expers een beter zicht op

Elisa! Jij duikt overal op tijd op! OK, ik kijk rustig mee...

Nee nee, niet je snor drukken! Gewoon mee blijven denken.

We wachten eerst de Ide kabel van Bandit af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan