harde schijf installeren onder Window XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

with1

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2002
ik heb een nieuwe harde schijf geplaatst in mijn computer (HP, Windows XP).
Het lukt me niet die te installeren. Ik dacht dat Windows XP uit zichzelf installeerde maar dat is niet het geval, geeft alleen aan dat er nieuwe hardware is gevonden.
Type harde schijf: Western Digital, 120 Gb

De beschrijving zegt dat ik als volgt moet installeren:
Control panel (configuratiescherm?) > Performance and Maintainance (Prestaties en onderhoud ?).
Tot zover kan ik het volgen, maar dan > Administrative Tools (wat is dat ????) > Computer Management (??? omdat ik de vorige niet weet, kan ik dit ook niet vinden natuurlijk).
Ik moet dan rechts klikken op de nieuwe harde schijf en dan begint hij te formatteren, maar ja zover ben ik nog niet gekomen.
Jammer dat die handleiding niet ook in het Nederlands is, uit de Duitse en Franse kom ik ook niet uit.

Wie het weet mag het zeggen, eeuwige dank zal Uw deel zijn !!!

Ga naar computerbeheer (start>instellingen>config.scherm>systeembeheer>computerbeheer)

Ga naar Opslag>schijfbeheer

Kies rechts de nieuwe schijf, maak er een partitie op en formatteer deze.

Je zult eerst een partitie moeten aanmaken. Hoeveel partitie's je op die schijf aanmaakt doet er niet toe.

Rechtermuisknop op deze computer > beheren > Schijfbeheer.. Ongeveer zelfde als Tiborv

reuze bedankt al die snelle reacties.
Mijn probleem is nu dat die schijf niet staat in schijfbeheer, terwijl we hem op dezelfde manier ingebouwd hebben als eenzelfde gisteren in een nieuwe IBM=computer. Ik kan dus niks rechts aanklikken om te formatteren.
Heeft iemand een idee wat we niet goed doen?

Zit je schijf er wel goed in? Master/slave op de schijven goed ingesteld?

ik dacht het wel, in ieder geval niet anders dan op de andere computer.
We blijven het proberen, misschien even eruit halen en er opnieuw inzetten en dan de computer opstarten. Volgens mij moet hij dan aangeven dat er nieuwe hardware is gevonden.
Zo niet dan is het denk ik even een kwestie van een expert.
Bedankt voor de hulp !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan