harde schijf is bijna vol, maar hoe ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

waerdteddy

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2003
Ik heb een harde schijf met twee partities Nml 40 en 80 gb, op de 40 gb schijf staat windows XP en alle downloads etc zet ik op de andere schijf.
De programma's installeer ik gewoon op C: program files.

volgens mij moet ik met een hd van 20 GB makkelijk uit de voeten kunnen, maar ik heb nu al 35 GB vol en het gaat razend snel.

Ik heb geen virus en geen spyware , een goede firewall etc.

Weet iemand hoe dit komt en wat ik eraan kan doen ???

Start de machine eens een keer op in de veilige modus en kijk daar in de verkenner (mapopties "verborgen bestanden weergeven" aanzetten en "beveiligde systeembesturingbestanden verbergen" uitvinken).

In de F8 verkenner zie je nu wellicht de oorzaak ?

Heb je temp files, temporary internet files, cookies wel eens verwijderd. daar is Clean Up een handig programma voor.

en maakt je windows herstelpunten? dan zou je die eens kunnen verwijderen door herstelpunten uit te zetten en dan weer aan te zetten.
Deze computer > eigenschappen > herstelpunten > vinkje toepassen > op toepassen klikken. Vinkje weghalen > op toepassen klikken dan verwijdert die al je herstelpunten die zijn gemaakt en dan kun je het daarna weer aanvinken. Het aanmaken van herstelpunten kan veel plaats in gebruik nemen.

Ik heb gezien dat in windows temp een aantal .avg bestanden staan , en waar die voor zijn weet ik niet. het is totaal ongeveer 13 gb dus dat zou het probleem kunnen zijn, maar kan ik die map zomaar leeg gooien ???

.avg schijnt van een gelijknamig antivirus pakket te zijn, meer info hier

heb je avg wel als virusscanner nog of niet meer?
de map temp mag je leeg maken hoor.zijn tijdelijke bestanden.
de map zelf laten staan natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maikel9
heb je avg wel als virusscanner nog of niet meer?
de map temp mag je leeg maken hoor.zijn tijdelijke bestanden.
de map zelf laten staan natuurlijk.

ik heb de map helemaal leeg gemaakt en zal dit in de toekomst blijven doen want er zat 13 gb data in en volgens mij diende dit nergens voor tenminste ik heb nog aan geen enkel programma wat gemerkt.

Allemaal bedankt voor jullie hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan