Harde schijf is in een baksteen veranderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

christophe243

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Hey,

Ik heb al een jaar een externe harde schijf van WD elements (500Gb). Ik heb nog nooit problemen gehad tot nu.
Recent heb ik een macbook gekocht maar tot nu nog geen problemen ondervonden als ik de harde schijf aansloot. Ik kon al mijn bestanden zien, afspelen en op mijn laptop zetten. Maar toen ik vandaag een film naar mijn harde schijf wou kopiëren ging het blijkbaar mis. Mijn laptop zei eerst dat ik niet bevoegd was om bepaalde bestanden te kopiëren. Hij vroeg mij om de harde schijf te verwijderen. Het verwijderen is niet gelukt want de schijf is gewoon uitgevallen en reageert helemaal niet meer. Ik heb alle kabels al eens uitgetrokken maar zonder succes. Op mijn ps3 reageert die ook niet.
Normaal brand er een blauw lampje als ik de schijf aan het stroomnetwerk aansluit, zelfs dit gebeurt niet meer.

PS Ik heb hem nog nooit geformatteerd dus ik denk dat hem fat32 is.

Hopelijk kan iemand mij helpen want er staan vrij belangrijke bestanden op.

Met vriendelijke groeten Christophe

ik had het zelfde probleem met een andere externe harde schijf. wat ik heb gedaan is teruggegaan naar de winkel en en nu wordt hij als het goed is gerepareerd. wat ik ook een paar keer heb gehoord is dat het aan de adapter kan liggen. als je die vervangt doet het misschien weer...

Ik hoop dat het aan de adapter ligt. Mijn vriendin heeft dezelfde schijf dus ik zal morgen eens bij haar testen.

Hallo

"Met een andere adaptor werkt het nog wel. "

Of je koopt een nieuwe "netadaptor" (geschakelde voeding) , of je laat de defekte controleren door een lokale techneut (meestal slechts de primaire ingangszekering die defekt is ...) en dit kost 2 x niks ...

"Hopelijk kan iemand mij helpen want er staan vrij belangrijke bestanden op."

Persoonlijk neem ik wel een backup op 2 verschillende schijven ;)

Peter

Laatst bewerkt:
Wat ik met die netwerkadaptor ga doen weet ik nog niet.
Maar is het gewoon toeval dat die kapot ging op de moment dat ik wou kopieren of kan dit bij de volgende poging weer gebeuren?

Waarom zou ik omzetten naar ntfs? Als ik dit doe dan ben ik toch mijn bestanden kwijt?

Hallo

Blijkbaar heb ik hierover gelezen :

"Ik heb al een jaar een externe harde schijf van WD elements (500Gb). Ik heb nog nooit problemen gehad tot nu."

Een voeding dient wel meer dan slechts 12 maanden mee te gaan .

Wat weet de leverancier/fabrikant u hierover te vertellen???

Niet gewaagd ...

Peter

Hallo

Blijkbaar heb ik hierover gelezen :

"Ik heb al een jaar een externe harde schijf van WD elements (500Gb). Ik heb nog nooit problemen gehad tot nu."

Een voeding dient wel meer dan slechts 12 maanden mee te gaan .

Wat weet de leverancier/fabrikant u hierover te vertellen???

Niet gewaagd ...

Peter

Mijn externe schijf én voeding hebben 2 jaar garantie (voeding is op dit moment ook teruggestuurd omdat ie stuk is; dat was duidelijk te zien aan het groene lampje op de voeding dat 1 sec oplichtte als ie juice kreeg) OOK WD Elements (500Gb)! dus even teruggaan en je garantie opeisen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan