Harde schijf is niet te vinden!

• Onderwerp starter Onderwerp starter RoyT
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyT

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
Hi,

Een aantal dagen geleden wilde ik fotos van mn externe harde schijf branden (wd elements), maar helaas, hij werd niet herkend! Hij gaf aan dat er wel een lokale schijf was gevonden (K:). Deze was helaas niet te openen, want de parameters waren onjuist (?). Na de pc opnieuw te hebben opgestart, was ook het volume lettertje weg. In apparaatbeheer zag de pc de schijf wel, maar ik kan er verder niets mee doen. Ik weet ook niet hoe ik een nieuwe volumeletter moet toewijzen. Een vriend van me had het over een hd regenerator die je kon kopen online en die de schijf weer oplapt, is dit iets voor mij? Vreemd genoeg doen 2 usb poorten het ook niet meer als ik daar mn ipod op aansluit. Op 1 van deze poorten zat eerst ook de hd aangesloten, die heb ik nu via een andere poort aangesloten, maar het probleem blijft.

Ik heb geen andere pc om de schijf op aan te sluiten, alleen mn spelcomputer, maar ook die herkent m niet meer! Wat moet ik hier nou mee? Ik wil mn fotos graag terug!

Alvast bedankt voor de hulp

Er zijn genoeg programma's om data van schijven te redden, maar eerst wat vragen.

Welke Windowsversie, heb je de USB drive onlangs op een andere PC aangesloten gehad?

Ga ook even naar start > uitvoeren en type: diskmgmt.msc<enter> , dit met de USB schijf aangesloten.

Zie je in de lijst met schijven de disk staan? Onderin kun je zien of de disk ook een partitie heeft. Ga niets aanpassen in de scherm, je kunt dan alsnog je data kwijtraken!!!

Ik gebruik Windows xp home en ik heb idd de schijf op m'n ps 3 aangesloten (nadat ik al geen volumeletter meer had op de pc). Ik heb ook gedaan wat u zegt, maar de partitie is niet te vinden. Het was de letter k, alle andere zijn wel zichtbaar. De enige plaats waar ik de schijf terugvindt is bij apparaatbeheer en als ik het programma van wd elements (dldialog geloof ik) opstart.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is kennelijk de partitie verdwenen, je hebt de schijf niet per ongeluk in de PS3 geformatteerd?

Met http://www.ptdd.com/ kun je proberen de partitie te redden, mijn advies is echter iemand te zoeken die daar ervaring mee heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan