harde schijf is uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

CSmits

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Berichten
37
mijn computer bevat twee harde schijven: een met windows XP en een met alle programma's, ook virusscanners en Firefox e.d.
Nu wordt de schijf met de programma's ineens niet meer herkend; schijfbeheer meldt dat de schijf niet is toegewezen en rechtermuisknop geeft daar ook geen mogelijkheid toe!
Bij de setup wordt de schijf wel herkend, maar bij opstarten niet. Als ik systeemherstel probeer, wordt mij gemeld dat ik als ik verder ga het uitschakelen van mijn 2e harde schijf niet meer ongedaan kan maken
Iemand een idee hoe ik weer bijn mijn tweede schijf kan komen? Ik werk nu met Ubuntu livedistributieschijf om in ieder geval een goede en veilige internetverbinding te hebben, maar dat werkt allemaal erg langzaam.
Groeten,
Cees.
 
bios herkent hem bij setup, niet bij opstarten, maar als ik systeemherstel probeer, krijg ik de mededeling, dat het uitschakelen van de harde schijf dan niet meer ongedaan kan wordengemaakt. Niet dat hij niet kan worden gevonden, hij is uitgeschakeld op de een of andere manieer. Maar hoe schakel ik hem weer in? Bij schijfbeheer zit er onder de rechtermuisknop ook geen mogelijkheid
Groet.
 
Hoi !

M'n vorige mail niet gelezen ?

De mogelijkheid is er niet omdat je mbr beschadigd/corrupt is.

Als er nog wat te redden valt kan @Testdisk dat voor je doen.

Schijf is hoe dan ook niet meer betrouwbaar.

Greetz,

Harry.
 
harde schijf uitgeschakeld

Na het installeren van het gratis anti-virus programma IObit 360 en het verwijderen van een virus, heb ik met de eveneens gratis rescuekit van Paragon de juiste driveletter weer aangebracht en het geheel draait weer als een zonnetje!
Groeten,
Cees.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan