Harde schijf is vol terwijl niks geinstalleerd is naar stroomstoring

Status
Niet open voor verdere reacties.

GlamourISH

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
ik heb een C schijf met 142 GB en een H schijf met 6,95 GB.

Ik had een goed werkende pc met alle benodigde programma's erop als o.a. photoshop, brandprogramma's en games als de sims 2.En heeft altijd netjes gewerkt en mijn schijf was bij lange nog niet vol.

Naar een stroom storing in het huis wou de pc niet meer opstarten ik bleef het windows xp symbool herhaald zien en kon er met geen mogelijkheid in.
Toen heeft mijn schoonbroer opnieuw windows xp erop geinstalleerd met de bedoeling dat al mijn dierbare documenten weer terug zouden komen.Maar helaas windows werkte wel weer maar was al mijn documenten kwijt.

Maar nu, kan ik niks installeren omdat hij telkens aangeeft dat er onvoldoende schijfruimte aanwezig is, terwijl ik alleen msn messenger en flash geinstalleerd heb.
Als ik dan naar mijn H: schijf kijk staat er dat er 6,87 GB verbruikt is, dat dus onmogelijk is. Zelfs als ik het defragmenteren wil geeft hij aan dat er te weinig ruimte op het schijf is om te defragmenteren, er is een minimum van 16% ruimte die op z'n minst vrij moet zijn.
En de c schijf is totaal leeg.

Nou, moet ik eerlijk bekennen dat ik geen Ict- er ben en dus geen held ben om eruit te komen zonder hulp.
Dus wie kan mij helpen en vertellen wat er aan het hand is?

Alvast bedankt!

Opstarten in de veilige modus en daar eens kijken naar de schijven.

oke, ik zal het proberen, eerder reageerde hij niet als ik op veilige modus wou starten.

iig bedankt!

moet zeggen dat ik er niet echt wijzer van word :confused:
hopelijk dat iemand nog wat tips kan geven?

Lees dit eens aandachtig door.

Zet tevens in configuratiescher -> mapopties zo, dat je alles kunt zien in verkenner, qua systeem en verborgen bestanden.

Je kunt met TreeSize dan ook zien, waar die schijfruimte is gebleven, en met Ccleaner kun je de boel schoon maken, wel eerst goed instellen, dat hij neit het onnodige weghaald.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan