Harde Schijf kabel op moederbordl Kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichelSaado

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2014
Goeiemorgen Beste mensen. :cool:
zit al een aantal dagen zonder Laptop wat dus heel vervelend :evil: is, en wat ik nodig voor werk heb.

Wat is er gebeurd?
Nou ik was bezig met de Ventilator van de processor aan het verschonen en toen was ik uiteindelijk klaar,
had ik iets te snel alles dicht dichtgedraaid waardoor de kabeltjes van de harde schijf kabel los schooten.
Had nog wanhopig geprobeerd ze er terug in te druken wat dus niet heeft geholpen :(.

Wat is me vraag?
Nu vraag ik me af hoe ik aan zo een kabel kom de laptop naam is HP Pavilon g6.

En me tweede vraag is of me harde schijf tijdelijk via usb kan aansluiten ?
en waar haal ik de juiste kabel ervoor

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik bedoelde eigelijk als ik een usb kabel verbind aan me harde schijf werkt het dan ook ?
een soort van usb sata zonder dat die aan de moederbord is aangesloten maar wel via usb

Je moet die HD via een converter verbinden met USB.

Juist, en dan lukt het gewoon ? en weet u ook mischien waar ik er een veilig bestel of kan kopen ??

Ja, dat werkt. Op die manier kan je de HD als externe HD gebruiken. Zoals aangegeven kan je deze o.a. bij Conrad kopen via internet of vragen bij de plaatselijke computershop. Ook Googlen op 'usb to ide' levert veel hits op.

Ja, dat werkt. Op die manier kan je de HD als externe HD gebruiken. Zoals aangegeven kan je deze o.a. bij Conrad kopen via internet of vragen bij de plaatselijke computershop. Ook Googlen op 'usb to ide' levert veel hits op.

Hallo Krolik bedank voor je advies ik ga hier wat mee doen !:thumb:
Zodra het is gelukt laat ik het weten :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan