Harde schijf kaduuk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

okijoki

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Ik ben bezig met een Fujitsu Siemens laptop van 2 jaar oud. Deze geeft tijdens het opstarten een melding dat de CMOS settings en tijd niet ingesteld zijn (ook na instellen in de bios en opslaan blijven deze niet staan).

Wanneer ik langs deze melding kom, krijg ik een blauw scherm met Unmountable boot Volume. Ik kan niet opstarten met de XP cd-rom, omdat hij zover niet komt. Dus repairen zit er niet in.

Is dit einde verhaal, of zijn er nog optie's. :confused:

Dat kan natuurlijk ook nog! Zijn die makkelijk te vervangen bij een laptop?

Geen flauw idee, ik heb nog nooit van mijn leven een laptop opengeschroefd / geklikt. Ik wist bij wijze van spreken niet eens dat laptops ook zo'n mooi knoopcelletje "aan boord" hadden. ;) :D

Maar de logica "zegt" mij: "Ja", al is in computerland soms niets logisch ;) :D

Laatst bewerkt:
Maar goed, dan blijft dus de vraag of het verband met elkaar kan hebben, dat de batterij kapot is en hij een melding geeft dat hij Unmountable is...

Als het bios niet meer (goed) geladen wordt, worden de biosinstellingen niet ingelezen en als die niet (goed) ingelezen worden, wordt ook een harddisk niet herkend, toch ?

Als het bios niet meer (goed) geladen wordt, worden de biosinstellingen niet ingelezen en als die niet (goed) ingelezen worden, wordt ook een harddisk niet herkend, toch ?

Tja,klinkt logisch.... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan