Harde schijf kan niet geformatteerd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazydutch

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2003
Heb windows 2K en probeer te formatteren, ik krijg de mededeling dat er niet geformatteerd kan worden vanwege het feit dat de harde schijf niet goed is aangesloten dan wel dat er een een proces niet goed is afgesloten. ik heb een een partitie gemaakt ( of liever gezegd laten maken) en probeer alles nu helemaal schoon te maken. wie kan mij helpen ?????

Al es geprobeerd in de Veilige Modus?

Anders kan je met een Win98-disk/cd opstarten en onder DOS formateren.

heb ik geprobeerd maar lukt dus niet meer ik moet ogenschijnlijk een proces beeindigen maar weet niet wat...

Geplaatst door crazydutch
heb ik geprobeerd maar lukt dus niet meer ik moet ogenschijnlijk een proces beeindigen maar weet niet wat...

Dat heb in DOS niet.

Hoe is de schijf voorheen geformateerd?
Als FAT32 of als NTFS?
NTFS gaat niet via een Win98 opstartfloppy.

He Lex,

Volgens mij kun je met een 98 bootdisk toch wel wat doen bij een NTFS schijf... Je kunt namelijk via Fdisk de non-dos partitie (NTFS) laten verwijderen en daarna opnieuw aan laten maken en weer formateren.

Remy

Geplaatst door Remy
He Lex,

Volgens mij kun je met een 98 bootdisk toch wel wat doen bij een NTFS schijf... Je kunt namelijk via Fdisk de non-dos partitie (NTFS) laten verwijderen en daarna opnieuw aan laten maken en weer formateren.
Dat klopt Remy, maar het ging om het formateren.;)
Dat wil niet met een NTFS partitie vanaf een Win98 floppy.

@crazydutch,
Hoe heb je die partitie aangemaakt?
Via Fdisk?

die is gemaakt via fdisk ja.. dit heb ik nog niet geprobeerd hoe kan ik de partities weghalen en een nieuwe maken.. bedankt en groet fons

die is gemaakt via fdisk ja.. dit heb ik nog niet geprobeerd hoe kan ik de partities weghalen en een nieuwe maken.. bedankt en groet fons

als de partitie is aangemaakt via fdisk kan hij niet ntfs zijn. Dus je start op met een bootdiskette. Download er eventueel een van http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm !!

Vervolgens doe je dus:

format z: [enter] waar z de drive letter is van je nieuw gemaakte partitie

meer nederlandse uitleg over fdisk en formateren vind je op deze site:

http://go.to/wintips (druk links op format/fdisk)

Kijk eens op deze site in de linker kolom vind je een duidelijke uitleg over formateren en Fdisk.
http://go.to/wintips
[edit] Vaat was me net voor.:D[/edit]

Laatst bewerkt:
en toch doe ik schijnbaar iets fout dit is niet echt simpel er staat nu het volgende :

c: 1 status a. pri-dos
2 ext

krijg de volgende melding :
kan station d niet formatteren. de vaste schijf is mogelijk bechadigd. zorg er v oor dat het station is ingeschakeld en juist is aangesloten.( dat is allemaal gebeurd) als het een scsi schijf betreft zorg dan dat uw apparaten op de juiste wijze zijn beeindigd ( met een terminator????) wat nu??

en toch doe ik schijnbaar iets fout dit is niet echt simpel er staat nu het volgende :

c: 1 status a. pri-dos
2 ext

krijg de volgende melding :
kan station d niet formatteren. de vaste schijf is mogelijk bechadigd. zorg er v oor dat het station is ingeschakeld en juist is aangesloten.( dat is allemaal gebeurd) als het een scsi schijf betreft zorg dan dat uw apparaten op de juiste wijze zijn beeindigd ( met een terminator????) wat nu??

Je moet niet naar FDISK gaan.

Start op met de win98-diskette en dan na de A:\-prompt tik je in: format c: gevolgd door ENTER.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan