Harde Schijf kapot, Alles weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mack

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jun 2001
Berichten
1.515
Mijn HD is dus kapot gegaan, maar er zaten nog allemaal filetjes op die erg belangrijk zijn. Ik heb het in drie verschillende pc's geprobeerd om er zeker van te zijn dat het niet aan andere componenten kon liggen, maar het is toch echt de HD.

Het gaat om een Seagate van 20 gig.
Is dit ergens te repareren waardoor ik weer toegang krijg tot de bestandjes? Het is alleen van belang deze terug te krijgen, er wordt niet verwacht dat de HD nog 10 jaar meekan (bij wijze van spreken)

Ik hoor het graag, alvast bedankt

Mack
 
Ik heb een half jaar geleden een kapotte schijf gehad. De leverancier heeft met wat kunst en vliegwerk alle gegevens kunnen redden. Af en toe deed hij het namelijk even. Het hangt er dus vanaf hoe kapot hij is.
 
Er is altijd iets te redden, het hangt er alleen een beetje vanaf hoeveel geld je er voor over hebt. Er bestaan computerleveranciers die je wel een handje willen helpen als het niet teveel moeite kost, maar er bestaan ook experts die voor € 5000,- 1 GB herstellen door in een stofvrij lab de platters clustertje voor clustertje af te scannen. Ligt er dus een beetje aan hoeveel je er voorover hebt..:eek:
 
Hij wordt in geen van de drie pc's herkend, ook na wat gepuzzel met de jumpers en bios niet...
 
Geplaatst door Z-Dragon
Er is altijd iets te redden, het hangt er alleen een beetje vanaf hoeveel geld je er voor over hebt. Er bestaan computerleveranciers die je wel een handje willen helpen als het niet teveel moeite kost, maar er bestaan ook experts die voor € 5000,- 1 GB herstellen door in een stofvrij lab de platters clustertje voor clustertje af te scannen. Ligt er dus een beetje aan hoeveel je er voorover hebt..:eek:


5000 euro is een beetje teveel van het goede...Weet je toevallig welke Computerleveranciers mij een handje zouden willen helpen?
 
Draait de HD nog wel?
Mogelijk is het de stroomvoorziening en wordt er eenvoudig geen goed kontakt gemaakt.
Dit zou te repareren moeten zijn.

Sigma
 
tja, het hangt er vanaf wat er kapot is.

Als je harddisk geen stroom krijgt(je hoort m niet draaien en hij wordt neit gevonden door het bios) valt dat nog wel te repareren, maar als je leeskop bijv. kapot is, wordt het lastig...
 
Ik hoor het niet draaien....Dus kan het aan de stroomvoorziening liggen?

Waar zou dit eventueel te repareren zijn en weet iemand hoe duur dit ongeveer wordt?
 
Je zou eens voorzichtig kunnen proberen om beter kontakt te maken zodat de stroomvoorziening hersteld wordt. Wanneer je een aantal keer probeert lukt het misschien maar dit is zeker geen garantie.
Anders misschien een plaatselijke computerreparateur als deze nog niet failliet is.

Mvg Sigma
 
aangezien je de harddisk op een andee pc hebt geprobeerd, ligt het niet aan de molex stekker.

Kijk eens goed op de printplaat onder de harde schijf of daar geen onderdelen van doorgebrand of eraf gestoten zijn.
 
help harde schijf stuk

Ik heb een harde schijf, aleen deze wordt niet meer gelezen.
Hij krijgt echter wel stroom, maar ratelt behoorlijk vanaf het begin.
Weet iemand wat dit kan zijn, en wat zijn de opties om nog de gegevens uit te lezen.

hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

alvast bedankt,

mvg sjaak
 
Ik probeer in dergelijke gevallen weleens een Knoppix (linux) distributie.
Heb op het werk een aantal NEC-PC'tjes met een zeer slechte serie harddisks.
Deze sterven langzaamaan een voor een een zekere dood, maar heb al een paar gebruikers en hun data kunnen redden. Soms ook niet. Helaas blijven er gebruikers die denken dat data op een lokale schijf veiliger bewaard worden en niet op een netwerkschijf wegschrijven.

PC opstarten met knoppix-CD, daarna kijken of je de harddisk kunt lezen.
Met een beetje geluk kun je veel data redden op een externe USB-disk.

Een Ubuntu-distributie zou misschien ook kunnen werken.

Succes,
Dallas10
 
Goedenavond,

mijn harddisk heeft sinds kort een probleem. Het lampje doet het nog wel, ik hoor af een toe een zacht geluidje dat de schijf wil beginnen, echter de schijf start niet op.

Ik wil dolgraag de data terughebben.

Zijn er voor mij nog mogelijkheden?

Alvast hartelijk dank!
David
 
benosman;

doe een handdoek overheen.
stop het in diepvries. wacht 1 of 2 dagen.
haal uit en sluit direct op de pc. dan moet het werken.

ik heb zelf gedaan en is me gelukt (had ik ooit van me ex baas gehoord)



Ik heb een harde schijf, aleen deze wordt niet meer gelezen.
Hij krijgt echter wel stroom, maar ratelt behoorlijk vanaf het begin.
Weet iemand wat dit kan zijn, en wat zijn de opties om nog de gegevens uit te lezen.

hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

alvast bedankt,

mvg sjaak
 
benosman;

doe een handdoek overheen.
stop het in diepvries. wacht 1 of 2 dagen.
haal uit en sluit direct op de pc. dan moet het werken.

ik heb zelf gedaan en is me gelukt (had ik ooit van me ex baas gehoord)

ik denk dat het alleen werkt als je problemen hebt met de voice coil zo dat dat heet maar je moet hem altijd goed isoleren tegen vocht enzo
 
benosman;

doe een handdoek overheen.
stop het in diepvries. wacht 1 of 2 dagen.
haal uit en sluit direct op de pc. dan moet het werken.

ik heb zelf gedaan en is me gelukt (had ik ooit van me ex baas gehoord)

Als er data op de schijf staat wat je echt wilt terug halen raadt ik deze sita aan
*KNIP*

Nooit: Een harddisk in de vriezer leggen om daarna alsnog te proberen uw schijf aan de praat te krijgen. Want: Dit “sprookje” is funest voor de draaiende delen en de elektronica van uw harde schijf.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ITdude,

welkom op Helpmij.:)

1. de commerciele link verwijderd er is ook nog een gratis data recovery mogelijkheid (PcInspector)
2. je reageert in een topic van 2003, deze is lang niet actueel meer en mag met rust gelaten worden.
3. dat trucje met de vriezer werkt wel, gezien de schijf niet meer te gebruiken is, is het de laatste mogelijkheid om deze aan de praat te krijgen om data te kunnen redden. De schijf zul je daarna toch willen vernietigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan