harde schijf kapot na aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr HaXx

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Ik was vandaag mijn computer aan het schoonmaken van binnen, waarbij ik toen ik alles weer aansloot 1 power connector voor de harde schijf blijkbaar scheef of verkeerd erin had gedaan. Toen ik de computer aanzetten was er een Plof geluid en veel rook. De connector en de pinning op de hdd waren doorgebrand. Nu had ik nog een HDD liggen van Samsung van 320 GB en heb ik de connectoren op de printplaat van de HDD omgewisseld en een nieuwe kabel gebruikt. Maar nu ziet hij de hdd niet.Ik denk dat ik toch een nieuwe moet kopen?
En hoe kan ik mijn Data toch behouden? Want er staan belangrijke bestanden op, prive als zakelijk.

Ik hoop dat iemand hier iets op weet.

hdd

Probleem is hij ziet hem ook niet in de bios. Misschien is de printplaat beschadigd toen er kortsluiting was? Ik denk dat ik een nieuwe hdd moet halen, precies dezelfde en de printplaat van de een op de ander zetten. Maar ik dacht laat ik eerst eventjes op wat forums vragen of er misschien andere mogelijkheden zijn.

Was ik vergeten te vermelden het is een Interne HDD. Het is mijn boot disk, dus ik heb deze wel nodig :o

Printplaat overzetten?
De nieuwe HD moet van hetzelfde type zijn, ongeveer dezelfde productie datum hebben en uit dezelfde fabriek komen.
Anders is de kans dat het werkt bijna 0.

Ja dat weet ik. Ik had de mijne bij de dynabyte gehaald. Nu maar hopen dat als ik morgen erheenga dat ze deze hebben. Anders is er een mogelijkheid om de data toch te redden? via proffesionele hulp?
Zo ja heeft iemand een link of een telefoon nummer van zo'n bedrijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan