harde schijf kapot??

• Onderwerp starter Onderwerp starter tipie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Hallo even een vraagje!!
Bij een harde schijf waar een dualboot op draaide wilden wij een image terugzetten omdat xp voor de tigste weer eens vastliep!

Toen kwam het probleem. na het terug zetten kregen we een zwart scherm en konden niks meer benaderen.

Xp stond onder ntfs met partition magic staat nu dat gedeelte als unlocatable.( 29gb )
ook met fdisk krijg ik de partitie niet weg want dan staat er ext dos en als de een uitgebreide dos partitie wil verwijderen gaat dat ook niet!!

Het is een hd van 60 gb.( maxtor )

Weet iemand een oplossing??

Alvast dank!

Met Fdisk de "non-dos" partitie verwijderen wil ook niet?

nee ook dat wil niet lukken ! ik heb alle opties geprobeerd maar het wil niet lukken!

Heb je de rescue disc's van Partition magic gebruikt/geprobeert?

Welke partities heb je precies op je HD?? Kun je zien met Partition Magic.
Ik had laatst ook een HD met unallocated space, heb er met PM een ntsf partitie van gemaakt.

HAMMAR

inderdaad even de rescue diskettes van PM gebruiken. Daarvan opstarten. En even een nieuwe partitie aanmaken in die unallocated space. Kijk of de resterende partities samen met de nieuw aangemaakte de hele ruimte van je harde schijf innemen.

Lukt dat niet, dan verwijder je in PM alle partities, zodat je een grote unallocated space hebt en start opnieuw op. Je kan dan weer met fdisk of PM nieuwe aanmaken.

Schiet mij ineens weer te binnen. Die unallocated diskspace die ik vond had ook afwijkende sectors. Check dat ook ff, anders kan je 'm niet mergen.

HAMMAR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan