Harde schijf kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

henderie

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
Berichten
223
Hoi Allemaal,

Ik heb nog niet zolang een andere computer, en nu krijg ik een hele rare foutmelding.
Als ik mijn computer opstart,hoor ik mn harde schijf even lopen en daarna blijft het lampje van mn harde schijf branden.
Ik heb een Maxtor 160 gb harde schijf, maar het rare is dat dat af en toe gebeurd maar niet altijd.
Zou het er mee te maken kunnen hebben, dat mn schijf op dat ogenblik te koud is?
Het lampje van mn schijf blijft dan branden, en als ik hem reset doet hij hij weer normaal.
Ik heb de Windows Home editie op mn schijf geinstalleerd, dus ik weet ook niet of deze vraag wel op de juiste plek staat?
Soms doet hij het dagen aaneen goed,heel raar.
Of zou het er mee te maken kunnen hebben, dat ik mn schijf in kleinere delen moet indelen?
Dat mn schijf te groot is, want ik heb nu nog 146 gig over op mn c schijf waar Windows XP opstaat......
Mischien dat Xp dat niet aan kan?
En als ik mn schijf moet indelen in kleinere delen, hoeveel partities kunnen jullie mij aanbevelen dan?
Want als ik delen van 10 gig, dan heb ik wel 14 drive letters en dat lijkt me toch wel een beetje te veel van het goede toch?
Ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vragen.
Alvast bedankt

Groetjes Henri
 
Laatst bewerkt:
Een rare foutmelding?? Welke dan?
Temperatuur heeft er niks mee te maken zolang je niet op de Noordpool in de buitenlucht werkt:p
 
Nou het rare is dat als ik windows xp home opstart, mn computer op een gegeven moment niks meer doet, en het lampje van mn schijf blijft branden.
Ik heb dan alleen het welkom scherm van Xp op mn scherm staan...
Ik hoor mn schijf dan ff ratelen, en dan doet hij niks meer.
Dus ik ben erg bang dat mn schijf naar zijn .......
 
M.B.R. in de soep ? of een dik opstart virus kan ook nog,
maar misschien helpt dit wel:

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren-en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele
Suc6
 
Doe ook de online virusscan met Housecall

Een 160Gb schijf kan je het beste in 4 partities verdelen, maak niet te veel partities dat maakt het heel onoverzichtelijk.


groetjes speedtouch
 
Niet op de noordpool, maar het probleem komt me wel bekend voor met een maxtor hd....

Mijn hd (liquid) was bij opstart rond de 13 graden.. (heb hd koeler en meerdere ventilators in kast) en ook af en toe problemen met opstarten.

Voor windows xp zou ik persoonlijk een partitie van hooguit 15 gb maken.. start ook wat vlotter op als het goed is.

maak partitie c van 15 gb
en verdeel de overige ruimte over 4/5 partities. Let wel op, je zal voortaan met installeren etc NIET alles op de c-schijf moeten zetten.
Ik zelf heb partities
music
games
backup
multimedia (vooral filmpjes zelf gemaakt)
downloads

En bedenk maar verder
 
Hoi Allemaal,

Ik heb een online virusscan uitgevoerd op de site van Housecall, en er zijn geen virussen op mn computer gevonden.
Vervolgens heb ik een scan uitgevoerd met het volgende commando: sfc /scannow om te kijken of er windows bestanden waren beschadigd.
Dat is ook niet het geval, windows staat er goed op...
Zou ik dan nu de conclusie kunnen trekken, dat eventueel toch mn schijf niet helemaal in orde is?
Want ik las ook in een van de treads dat het een bekend probleem is bij een Maxtor schijf......
Of zou toch mischien de schijf te groot zijn en ik hem in kleinere delen moet indelen?
Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken..... Partition Magic?
Het rare is dat hij nu op het ogenblik tateloos loopt,geen problemen.
Snap er niks van....
Hoop dat iemand nog een idee heeft?

Groetjes Henri
 
Hoi Robbie

Ik heb al geprobeerd om mn schijf te testen met powermax...
Alleen kan Powermax mn harde schijf niet vinden omdat het een s-ata schijf is denk ik....
Heb al een diskette er voor gemaakt maar dat werkte dus niet.....
Als het goed is komt Maxtor binnen kort met een nieuwe powermax, die ook s-ata schijven ondersteund.

Groetjes Henri
 
Heb je de pc ook gescand met Ad-aware .

klik na de download eerst op update.


De hdd in partities verdelen gaat heel goed met Partition Magic.

Maar dit zal jou probleem nog niet verhelpen de schijf grootte heeft geen invloed op het probleem.



groetjes speedtouch
 
Hoi Speedtoch,

Zou het te maken kunnen hebben met de calibratie van de schijf tijdens het opstarten?
Aan de warmte ligt het denk ik niet,want ik heb een extra geforceerde koeling in de computer laten zetten...
Hij doet het soms S'morgens vroeg tijdens het opstarten van Windows XP en dan is de schijf nog koud dus daar kan het ook niet aan liggen...
Snap er weinig meer van....

Groetjes Henri
 
Ik zou wachten totdat het testprogramma voor s-ata beschikbaar is. Anders zou ik gewoon naar de winkel terug gaan. Ik neem aan dat het garantie is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan