harde schijf kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnvdbor12

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2006
vandaag wou ikeven een harde schijf over plaatsen naar een andere comp dit gedaan en comp start netjes op tot het laadscherm van windows xp balkje gaat 1 seconde heen en weer en het beeld word zwart waarna de comp opnieuw opstart en allerlei rare piepjes geeft en bij de POST vast slaat.

alles is goed aangesloten dat weet ik zeker wat kan dit precies zijn en hoe zou ik dit op kunnen lossen?

mvg

Stijn

Indien je een schijf met een geinstallerde XP erop in een andere comp hangt, gaat dat meestal niet werken, alleen als de chipset van hetzelfde merk is.

Mocht de schijf erbij zijn gehangen, eerst in de bios kijken of de schijf wordt herkent, met de juiste parameters, alhoewel het lijkt, of de schijf ernstig is overleden.

IDE of S-ATA ?

Bij IDE, was de schijf de primaire drive en heb je hem nu als 2e (slave) in de andere geplaatst? Kijk even bovenop de HD om zien hoe je de de schijf als slave insteld.

Laatst bewerkt:
Op de schijf staat wel een windows xp maar als ik deze schijf als slave instel met een andere schijf waar ook windows xp opstaat maar die wel bij deze comp hoort, waar ik de schijf in wil plaatsen dan geeft ie nog steeds pieptonen. Het zijn 4 lange piepjes achter elkaar en dan even een stilte en dan weer 4 piepjes. in de bios word de schijf niet herkend.

Ik hoop dat deze schijf weer gaat werken in verband dat er 2 jaar studie opstaat:(

Biepjes komen van je bios, en zoals je al aangaf wordt deze ook niet herkend.
Afhankelijk van het model/merk moederboard betekenen die biepjes iets.
Welk model/merk moederboard heb je?

Ik de handleiding kom ik maar één keer iets over beepjes tegen, als de CPU te warm wordt (blz 63).

Het ziet er naar uit dat je de koeling niet meer goed zit!

Laatst bewerkt:
als mijn koeling niet goed zou zitten zou ie met een andere schijf toch ook niet moeten opstarten? maar hij start wel gewoon op met een andere schijf..

mvg

Stijn

Tja... geen idee, peepjes -> koeling zegt de handleiding.
Nb gebruik je de IDE of de SATA aansluiting, of één op elk?

op beide hd's gebruik ik IDE aansluiting. maar als mijn processor oververhit is dan geeft ie hele harde piepjes en niet zoals deze hele zachte piepjes.

misschien hebben jullie daar wat aan?

mvg

Stijn van den Bor

Hallo

Over welke "een harde schijf " spreken we hier eigenlijk ????

Merk , typenr. , etc....

Mits de betrokken b.i.o.s. deze niet herkend .....

Peter

het gaat hier om de betrokkenen hd's :
hddi 160gb 7200 samsung sp1654n 8mb ( deze werkt niet)
en een 20gb samsung schijf waar ik het type niet precies van weet.(deze werkt wel gewoon prima)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan