Harde schijf kapot?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hille
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Hille

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Na grote problemen te zijn tegen gekomen, heb ik zo'n vermoeden dat de harde schijf het aan het begeven is.

Eerst kreeg ik een vastloper en na opstarten de melding: windows\system32\config\system
Toen image geprobeerd terug te zetten, waarbij een foutmelding kwam (lag aan het imageprogramma).
Uit noodzaak dus XP opnieuw geinstalleerd. Alles weer wat geinstalleerd, volgende dag: weer die melding en het weer opnieuw moeten installeren! :shocked:
Nu ben ik zover dat ik niet alle programma's er nog op heb gezet, maar een klein aantal.

Gister Schijfcontrole laten draaien en daar vond hij niets, had ik het idee (duurde wel erg lang).
Ik heb HD Tune laten draaien op Error Scan en hij vind in de eerste helft 17 damaged blocks (heb screenshot).
Nu ging ik met behulp van DriveImageXML proberen een backup te maken van de C schijf, kreeg ik de melding: Cyclische Redundantiefout.

Schijf is Maxtor, 3,5 jaar oud.
Is die het aan het begeven??
Ik heb naast deze harde schijf ook een nieuwere harde schijf, met mijn documenten en dergelijke dus die staan veilig.
Alvast bedankt voor het meedenken!:thumb:

Daar had ik net ook gekeken en de Seatools for Windows gedownload en gedraaid. (Vond het wat verwarrend of die ook voor interne hd's geschikt is, maar goed en hij herkent ook niet dat het een Maxtor schijf is, want hij zou dan goud moeten kleuren).
Ik zie ineens tot mijn grote schok, dat hij het herkent als een WD schijf en helemaal niet zoals ik had besteld 3,5 jaar geleden, een Maxtor schijf... :evil: Dus moet bij WD zijn dan...
(In PC Wizard 2010 staat: Western Digital Caviar SE16 Serial ATA family )

SMART test: Pass
Short Drive self: ShortDST - FAIL

Laatst bewerkt:
Daar valt dus niets meer aan te redden of kan ik er nog iets tegen doen?? Computer gaat nu wel steeds moeilijker werken en doet alles 10x zo langzaam, terwijl hij geen CPU gebruikt...
Een image maken lukt niet met welk programma dan ook :(

In de logboeken bij Systeem gekeken. Allemaal fouten, bij bron stond: Disk. Erop geklikt en stond er: Beschadigd blok in apparaat Device\harddisk0\D
Ik heb nog een chkdsk gedraaid en daar kwam bij stap 1 al uit:bestandsrecordsegement. Daarna ging hij iets van messengertabicon ofzo verwijderen en nu is hij bij stap 5 van alles vna windows aan het verwijderen, mails, hotmail dingen, flasplayer dingen. Hierna deed hij het weer even.

Ik heb een nieuwe harde schijf er nu in zitten en nu ging alles vlekkeloos. Ook image maken lukte nu wel gewoon. Hopen dat deze toch wel wat meer jaren meegaat!
Wat moet ik doen met de oude (kapotte) harde schijf??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan