Harde schijf kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zephur

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2009
Ik probeer Windows vanaf een cd roms op een harde schijf te zetten maar tijdens de setup geeft ie aan dat een aantal (dll) bestandjes niet lukt. Uiteindelijk werkt windows niet en komt telkens terug in de setup of crasht. :confused:
Is de harddisk kapot?? Als ik de Windows op een andere harddisk wil zetten gaat alles prima nl.

je kan je harddisk testen ,met een tooltje die je gratis kan downloaden bij de fabrikant van je harddisk

ok, heeft zo'n tooltje nog een apparte naam?? (zoekt wat makkelijker)

En zijn er, naast dit tooltje ook nog gratis programaatjes waarmee je de hd kan testen??

Harry, is die testdisk niet meer voor data-recovery??? Voordat ik Windows wildde installeren heb ik nl de harddisk geformateerd en gepartitioneerd, dus de hd is data clean:). Ik wil eigenlijk alleen maar de harddisk testen en indien mogelijk repareren...

De HD is idd Maxtor (Seagate), maar nadat ik de harddisk Tool van de site heb gedownlaod en wil installeren (in een andere pc ofcorso) via exe lukt het niet en zegt ie: "Msi launch conditions failed. Instalation aborted" :( ???

Laatst bewerkt:
Ja de handleiding gelezen en korrekt opgevolgd. Maar Seatools is inmiddels geinstalleerd :) (moest eerst .NET framework en MS Visual c++ redistrubutable loaden).
En Seatools is nu de HD aan het testen. Hoop dat er wat uitkomt..

Seatools bood ook geen oplossing. Ik heb de harde schijf in een andere pc gezet en daar kon ik Windows prima installeren, zonder enige foutmeldingen! De harde schijf toen weer teruggezet in de oude pc.
Het lijkt dus dat er iets hardwarematigs? fout is aan de oude pc??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan