Harde schijf kopie voor nieuw systeem van laptop naar desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2004
Berichten
4
Hallo,

Ik wil een kopie maken van de harde schijf van de laptop.
Voor in mijn desktop pc.
Zodat ik twee dezelfde pc's krijg. Met dezelfde software en hetzelfde bestuuringsysteem

Hoe krijg ik dit voor elkaar?
 
Is onmogelijk, de PC heeft tenslotte compleet andere hardware dan een laptop.
 
En naar een andere laptop is dit wel mogelijk dan?
 
JA & NEE.

Het resultaat zal leiden in het volgende:
De "nieuwe" pc zal na de eerste keer opstarten gaan vragen om installatie files van hardware. Want de laptop en de pc komen qua hardware niet overeen. Bij het opnieuw installeren van Windows zal dit meestal niet gebeuren.
Ik noem bijvoorbeeld de kleurenkaart, de geluidskaart, de ethernet en wifi adapter, usb controllers etc etc.... Elke machine (mits niet exact gelijk merk en type) is opgebouwd uit andere onderdelen en Windows wil heel graag daar de drivers voor hebben.

Maar voor als je het toch wilt proberen, Carbon Copy Cloner is hier de ideale hulp tool voor. Deze maakt een exacte copy van de HD inclusief verborgen bestanden.
 
Carbon Copy Cloner is voor de Mac. Niet voor XP.
Ik gebruik Acronis True Image maar weet dat het persoonlijk is wat werkt en wat niet. In ieder geval heb ik meerdere partities en besturingssystemen en een grote harde schijf. Na het clonen moet ik de Windows CDRom invoeren en wordt aangeboden om Windows opstarten te repareren. Ik negeer dat en kies in het volgende scherm wel voor automatisch repareren. Windows start daarna op en ik ga naar de Bootmenu opties, ik gebruik hiervoor niet Windows boot manager maar EasyBCD, en laat deze naar nieuwe besturingssystemen zoeken. Het bootmenu werkt daarna ook weer. Weet je dit allemaal niet dan zal het met Acronis mogelijk niet werken.

Op een andere computer zal Windows de eerste paar keren zoeken naar drivers van alle apparaten en telkens opnieuw moeten opstarten. Voor een laptop is dat volgens mij niet anders. Vergeet niet om de laptop drivers zo snel mogelijk te installeren. Een legitieme versie van Windows moet daarna opnieuw geregistreerd worden want het is een andere computer. Volgens mij kan dat telefonisch en heb je hier een week de tijd voor.
 
Oeps....mac minded haha... Gelijk heb je en ik bedoelde ook eigenlijk Shadow Copy Cloner. Dit is een mooie kloon van Carbon Copy Cloner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan