Harde schijf kwijt na syntaxisfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

lennarth

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
Hallo,

Ik heb het volgende probleem; ik was mijn hd aan het opschonen en tijdens het verwijderen van een aantal films kreeg ik opeens dat de melding dat er een syntaxisfout had plaatsgevonden en dat de harde schijf geformatteerd moest worden om deze weer bruikbaar te maken.
Ik heb de schijf niet geformatteerd omdat er veel dingen opstaan die ik graag wil behouden. Helaas wordt de schijf nu niet meer door windows herkend, wel in de bios en ook in apparaatbeheer.

Weet iemand wat er aan de hand is met mijn schijf en of er nog mogelijkheden zijn om de gegevens op de schijf te benaderen ?

Het is een 80gig S-ata schijf

bvd

Laatst bewerkt:
Als je XP gebruikt, probeer het dan eerst met de XP cd, ervan opstarten, naar de repair/herstelconsole gaan, en daar een fixmbr en een fixboot uitvoeren.

Mmmm heeft dat veel zin als de schijf niet door windows wordt herkend ?

XP staat namelijk op een andere schijf...en die werkt gewoon.

Dan kan fixboot met de betreffende schijfletter, of een fixmbr met de betreffende schijfnummer, die weer toegnkelijk maken, dat werkt alleen via die console, niet vanuit windows.

Ook kun je in windows er TestDisk op los laten, wel even de gebruiksaanwijzing lezen, het is een nogal spartaans progje, maar werkt prima.

testdisk even geprobeerd en de bijbehorende documentatie ook even gelezen maar bij het kiezen van een simpele analyse van de schijf krijg ik meteen de melding; partition: read error

En bij advanced de bootsector controleren en eventueel de reserve terugzetten?

daar kom ik niet eens...

als ik al kies voor advanced utils krijg ik de melding : no partition available

Ben bang dat het recovery software wordt, zoals van R-Studio of GetDataBack.

Je zou ook Acronis Disk Director kunnen opsnorren, en het daarmee nog kunnen proberen, met de tools die daar bij zitten.

Maar probeer eerst nog de MBR van die schijf te herstellen, als dat wel lukt met TestDisk.

Ook kun je met PtEdit even kunnen kijken wat die aangeeft, bij de desbetreffende schijf.

Overigens blijft die fixmbr, fixboot, en zelfs een chkdsk /r voor die schijf, met de XP cd nog altijd een optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan