Harde schijf kwijt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hreisch

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2003
af en toe ben ik mijn tweede harde schijf kwijt.
Via de BIOS krijg ik hem wel weer terug maar dit is erg omslachtig.
Ik draai onder XP met een AMD processor en een Socket A moederboard.
staat er een instelling ergens fout ?

Ik neem aan dat de harde schijf wegvalt in windows?
Ik denk dat een kabel niet meer goed contact maakt met de hd.

Maak je kast eens open en druk de flatcable van de harddisk eens aan en de molex(stroomstekkertje).

Als het probleem zich dan nog steeds voordoet ben ik bang dat de schijf mechanisch gezien niet in orde is.

Ook kan het zo zijn dat de voeding het niet meer helemaal trekt en de harddisk zo nu en dan "uitvalt"

Kijk eens in het configuratiescherm onder systeembeheer in de logboeken van XP, zie je daar vreemde meldingen in voorbij komen?

Nee alle kabels zitten goed vast.
De harde schijf valt niet enkel onder windows weg, maar ook in de BIOS staat hij dan niet geinstaleerd.
In de logboeken zie ik wel fout meldingen staan maar niet iets wat naar een harde schijf verwijst, moet ik op iets speciaal letten.
ik heb dit weleen eerder gehad een toen is het probleem weken weg gebleven.

2e harde schijf kwijt

af en toe ben ik mijn tweede harde schijf kwijt.
Via de BIOS krijg ik hem wel weer terug maar dit is erg omslachtig.
tijdens het opstarten zie je al dat de schijf niet gevonden wordt.
Ik draai onder XP met een AMD processor en een Socket A moederboard.
staat er een instelling ergens fout ?
weet iemand nog een oplossing / oorzaak

Tja zou kunnen zijn dat je schijf rot aan het worden is, als je die nu is prime maakt en die andere sec, valt ie dan ook uit? of hang em is aan sec ide poort, dan kan je beetje uitsluiten wat het wel en niet is :)

ik had dat ook mijn schijf heeft dat ongeveer 4 maanden gedaan en is nu overleden als er wat belangrijks opstaat maak dan ZO SNEL MOGELIJK een backup!!! ik hoop voor je dat hij niet stuk aan het gaan is net als mijne Groetjes Charrel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan