Harde schijf laptop vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HypToniZe

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Hallo,

Mijn laptop geeft aan dat mijn harde schijf aan het verslijten is, dus ik wil deze vervangen. Ik las op deze site al dat je dit gewoon zelf kan doen. Dus nu zat ik een beetje online te kijken. Ik weet dat ik een 2.5" SATA schijf nodig heb. Er zit nu de Samsung HM080HI in. Dit staat bij de specificaties:

Opgegeven capaciteit: 80 GB , Rotatiesnelheid: 5400 rpm , Afmeting: 2.5 inch , Interface: Serial ATA 150

Maar wat betekend die 150 achter SATA? En maakt het uit als ik een ander rotatiesnelheid heb?

Ik zit zelf te denken aan de Samsung HM160JI (http://www.azerty.nl/8-855-14160/samsung-spinpoint-m-hm160ji-.html), want die heeft dezelfde rotatiesnelheid en ook SATA-150. Dit moet dan toch gewoon werken, ook al heeft ie dubbel zoveel capaciteit?

maakt niet uit hoeveel capaciteit het heeft moet gewoon werken en je kan ook een snellere nemen 7400 rpm maar deze is altijd wat duurder ;) en ja je kan het zelf doen zolang je eerst je accu er maar uithaald voordat je ook maar iets begint te verwijderen ;)
Succes :thumb:

Oké, dankjewel!
Maar het is toch zo dat als je een snellere schijf neemt dan dat je laptop aankan, dat hij dan niet de volledige snelheid gebruikt, dat is dan zonde van het geld?
En ook bedankt voor de tip over de accu, anders had ik dat niet gedaan!

nee maakt meende ik niet uit 7400 rpm is 7400 rpm maja je kan altijd voor de zekerheid gewoon een 5400 rpm nemen ;) je kan ook altijd even op de merk zijn laptop kijken ;) daar staat meestal uitgebreide specificatie en dan weet je het zeker ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan