Harde schijf laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elinekeeh

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo, ik heb een vraag,

Ik heb 2 jaar geleden een asus eee pc gekocht, 1001 XPD.
Nu gaf hij een tijdje geleden de melding dat ik moest overwegen om de accu te vervangen, en even later viel hij gewoon uit toen ik hem per ongeluk even uit het stopcontact trok. Ik krijg de laptop nu niet meer aan en in de winkel zeggen ze dat ze zowel mijn computer als batterij niet meer maken.
Ik zou wel een andere laptop willen aanschaffen maar ik wil graag nog al mijn documenten en foto's behouden, kan ik de harde schijf van mijn oude laptop op een andere manier leegmaken door deze op een andere computer te zetten of hoe kan ik de inhoud van mijn harde schijf behouden?

Bedankt!

Je kunt altijd gewoon de harde schijf in de nieuwe laptop schroeven, dit is écht makkelijk en zo gedaan. Het nadeel hieraan is dat die harde schijf waarwschijnlijk een kleinere capaciteit heeft en misschien wel slomer is. Als je een desktop hebt kun je de harde schijf daar in aansluiten, de bestanden over zetten en het dan op de nieuwe zetten.
Je kunt ook een sata to USB converter kopen en dan via USB alles over zetten. Succes:)

De schijf van de oude laptop in de nieuwe laptop zetten werkt niet, omdat de hardware van die nieuwe laptop ander is dan de oude.
Die informatie wordt door Windows opgeslagen in het register (registry) en de nieuwe laptop zal dan ook niet opstarten van die schijf.

Wel kan je met een USB converter de eigen documenten overzetten naar de nieuwe laptop.
Programma's en Windows zelf moeten worden geinstalleerd en kun je dus niet overzetten.

Waarom zou je een andere laptop willen aanschaffen?
Een laptop heeft een levensduur van minimaal 3 jaar (t/m 3 jaar heb je nog rechten voor een goedkope/kosteloze vervanging of reparatie), mij lijkt het dat de winkel gewoon veel meer wil verkopen..

Groetjes, WDHBGS

@Aena ohja sorry ik was vergeten dat Windows dan niet start, dom van me xD (ik denk dat ik dat zei omdat ik m'n laptop hardeschijf in m'n pc heb gedaan, maar niet als boot drive)

Ik beschik wel over een desktop (dat is toch gewoon een pc he? even voor de duidelijkheid, ik ben niet zo goed in computers :D), dus hoe kan ik precies dan de harde schijf van mijn laptop aansluiten op mijn pc?
En de desktop gaat dan wel opstarten met die oude harde schijf, en mijn nieuwe laptop zou dat niet doen?

Als dit dan niet lukt zou ik eventueel met die usb converter moeten werken.

Laatst bewerkt:
Gewoon erbij aansluiten.
Ik neem aan dat de laptop schijf een SATA aansluiting heeft.

De desktop start op van zijn eigen opstart schijf en daarna kun je de bestanden op de laptop schijf zien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan