Harde schijf laten vallen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenkoen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Berichten
3
Hoi, ik heb mijn Western Digital externe harde schijf ('MyBook') laten vallen van 30 cm hoogte...
Heel vervelend, hij maakt nu een raar geluidje als de schijf begint te draaien, en stopt daar na een tijdje mee. Hij wordt niet herkend door windows. Wat kan ik doen om mijn bestanden terug te krijgen? Heeft iemand dit wel eens gehad? Kunnen pc-reparatie winkels de harde schijf redden? Weet iemand er eentje in omgeving Amsterdam? Of kan ik contact opnemen met Western Digital? Vragen, vragen....
Bedankt alvast :thumb:

koen
 
Even googlen levert dit bedrijf op in amsterdam.
Er zijn er nog veel meer (zoek op data recovery)
Helaas is er hws sprake van een hardware defect.
Ik ben bang dat daar een flink prijskaartje aan gaat hangen.
Een telefoontje kan natuurlijk nooit kwaad, dan weet je meer.
succes Leo
 
Bedankt voor de tip, ziet er uit als een goed bedrijfje maar ik zal hoogst waarschijnlijk wel diep in de buidel moeten tasten...
Als iemand ervaring heeft met een bedrijfje dat het voor weinig geld kan fixen hoor ik het graag!
 
Ik?

Ik zou hem willen repareren (data backuppen) Maar mag waarschijnlijk nie van ouders

Alleen het is op eigen Risico

Kosten: E20,00
 
Hoi !

De laatste klant waarvoor ik het heb laten doen was zo'n € 1500,= kwijt voor een 250 Gig HDD, bij: http://www.disklabs.nl/

Voor dit bedrijf was dat geen probleem, maar dan weet je een beetje over wat voor prijs je praat........

Greetz,

Harry.
 
Wow! Dat is misschien iets te veel voor deze arme student..
Denk dat ik dat Aigon-bedrijf even ga bellen. Ze kunnen de schijf gratis onderzoeken, staat er op de site.
 
Wellicht is de harde schijf nog wel bruikbaar. Je kunt hem uit de behuizing halen en in de computer hangen. Misschien dat je er dan nog wat mee kan.

Ron
 
Ja de bestanden kunnen teruggehaald worden,
ben je wel paar duizendjes kwijt....
 
Grapjurk.
Harddiskreparatie doe je niet zomaar even. :p

Hij heeft het ook niet over reparatie maar over een back-up.

Ik ben wel benieuwd waarom zoiets 1500,- moet kosten, is het niet gewoon een kwestie van een programmaatje draaien die de hdd afzoekt naar bestanden?

Je leest hier wel eens topics over verloren data waar wordt gerefereerd naar het programmaatje TestDisk. Zelf heb ik daar ook wel eens gebruik van moeten maken (Partitie verwijderd door WinXP install) en kreeg toch aardig wat bestanden terug. Duurt een poos maar je hebt toch aardig wat bestanden terug.
 
Hij heeft het ook niet over reparatie maar over een back-up.

Ik ben wel benieuwd waarom zoiets 1500,- moet kosten, is het niet gewoon een kwestie van een programmaatje draaien die de hdd afzoekt naar bestanden?

Een harddisk die niet meer herkend wordt, kun je niet meer 'afzoeken' ook, immers je hebt geen toegang tot de harddisk.
 
Hoe gaat zo'n "reparatie" dan? Wordt de HDD dan helemaal losgehaald en wordt er fysiek iets mee gedaan?
 
De harddisk wordt inderdaad geheel uit elkaar gehaald en de platters (de 'echte' schijven) worden in een machine geplaatst (een soort universele platter behuizing) die bit voor bit de data probeerd uit te lezen. Iedere sector en ieder spoor wordt meerdere malen uitgelezen om zoveel mogelijk data te redden.
Dit geheel gebeurt natuurlijk in een 100% stofvrije ruimte.
 
zelfde probleem heb ik ook gehad, de bestanden kan je niet terug vinden met een recovery.
ik vertel dit omdat ik het weet moe je niet komen zeggen waarom dit allemaal hoeft, als je dat geld er voor uit wil geven geef je dat en neem je je bestanden terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan