Harde schijf leeg maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.veldman

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2002
Heb een harde schijf van 6 GB ,die uit een computer komt waarvan het moederbord stuk is .
Nu wil ik de harde schijf leeg maken, hoe doe ik dit.
Type harde schijf: Maxtor 90648D3.

Zoals ik begrijp werkt die computer niet meer waarvan je de schijf wil leegmaken.
Steek die harde schijf als tweede hd in een andere pc.
Let op: de jumpers moeten wel goed staan.
Als de hd in een andere pc steekt dan moet je zien bij het opstarten wat nog vrij is.
Ik bedoel als je je pc opstart dan zie je onmiddellijk staan: primary master: ??
primary slave:??
secundary master: ??
secundary slave: ??
Normaal staat er bij primary master je hd van de eigenlijke pc.
Als je die andere hd erbij zet op primary slave dan moeten de jumpers op je schijf ook op slave staan.
Start je pc op en kijk dan in de verkenner of die schijf erkend wordt. Is dat niet zo dan moet je naar de bios gaan en daar de schijf laten dedecteren.
Is dat inorde kan je in de verkenner met rechts op die schijf klikken en formatteren aanklikken.

Dit is de gemakkelijkste manier om uit te leggen.

succes

maarja dan staan de gegevens nog altijd op de harde schijf.
Je ziet ze wel niet direct maar iemand die iets van pc kent haalt in 1 2 3 al je bestanden terug
bij mijn wd harde schijf heb ik een tool override with zero's ik denk dat dan wel alles weg is.

lamp zei:
maarja dan staan de gegevens nog altijd op de harde schijf.
Je ziet ze wel niet direct maar iemand die iets van pc kent haalt in 1 2 3 al je bestanden terug

lijkt me iets overdreven:confused:

overdreven hoeveel pakketen zijn er niet voor data recovery,
ik heb ooit heel mijn linux parities geformateerd (overigens windows zijn schuld het hield gewoon geen rekening mee dat er nog iets anders op de hd stond)
en heb alles kunnen recoveren van mijn bestanden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan