Harde schijf leegmaken om windows xp opnieuw te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tartaro

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Berichten
75
hallo allemaal, sinds een tijdje draait mijn pc al langzamer en wil ik mijn pc opnieuw installeren (ook om wat meer geheugen te krijgen) nou heb ik de xp cd geprobeerd maar blijkt dat die nederlands is en mijn xp versie engels, volgens de melding die ik daarop kreeg maakte dat niet uit maar ik kon geen updates meer doen.

Ik installatie gestart en kreeg melding van opnieuw opstarten, meteen gedaan en kreeg melding druk op toets om op te starten vanaf cd-rom, dit werkte niet want na een tijdje gewacht te hebben kreeg ik een rare error (srry te lastigom op te schrijven). geprobeerd in de BIOS om op te starten vanaf de cd-rom, dit werkte ook niet

kan iemand mij alsjebliefty helpen?

Alvast bedankt :thumb:
 
Zorg eerst maar voor een bootable XP SP2 cd die werkt, verder kunnen we hier vandaan ook weinig doen.

Cdrom als eerste zetten om van op te starten en installeren maar.
 
ik heb ook niet de SP2 cd-rom gebruikt maar gewoon de originele, als ik die gebruik zou het dan wel lukken?
 
Als je met een standaard XP cd opstart en die ziet een SP2 installatie, kun je niet verder.

Je kunt ook eerst de schijf leeg maken met een 98 opstartflop, ermee opstarten en met fdisk alle non-dos partities verwijderen.
 
:( kheb geen Windows 98 floppy en ik heb ook geen fdisk....

is het mogelijk dat je in stappen beschrijft wat ik moet doen? alvast bedankt
 
Dit is echt veel te gecompliceerd voor mij, kan ik niet een opstart floppy/diskette van iemand lenen? dan kan het in elk geval niet mis gaan
 
Laatst bewerkt:
:( kheb geen Windows 98 floppy en ik heb ook geen fdisk....

is het mogelijk dat je in stappen beschrijft wat ik moet doen? alvast bedankt

Dit is een goeie flop, las dat je geen drive had, maar is dat zo?

Geformateerde flop in de drive en het bestand aanklikken.
En fdisk staat idd gewoon op die flop.
 
moet eerst nog ff een floppy halen om hem daarna te formatteren, hoe meotik hem eigelijk gaan formatteren?
 
Een nieuwe flop is al geformateerd, overigens kun je dat bij de eigenschappen van de A: drive doen in Deze Computer b.v. of via verkenner.
 
Ok alles is gelukt :D, heel erg bedankt iedereen en dit topic kunnen jullie sluiten ;)

alleen heb ik nu wel een ander probleempje waar ik een nieuw topic over ga beginnen, het gaat om Driver_irql_not_less_or_equal
 
Hoeft niet hoor, die melding krijg je als de drivers niet goed zijn, vaak de videokaartdrivers, ook te strakke timings van het geheugen in de bios kan het probleem soms veroorzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan