harde schijf leest niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobimang

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Als je bij het opstarten de melding krigt Error reading volume harde schijf heeft geen naam ,en vervolgens start de laptop niet meer op wat moet ik dan doen?
de persoon heeft Laptop gekregen van een vriend geen rescue schijf aanwezig (windows7)
laptop doet gewoon niks meer

luister of dat de schijf tikt.

Het zou kunnen zijn dat je opstartsector weg is, bootmbr.

Maar dan moet de melding anders zijn meen ik, welke os heb je?

Sorry voor de late reactie,ik heb de harde schijf uit de laptop gehaald,in mijn desktop gestopt maar die kon geen gegevens erop zien.wel dat er een station erbij was gekomen.dus ik heb de Hd op gesplits en er een Os (xp home) opgezet weer terug in de laptop gestopt, toen kreeg ik een melding
deze hd kan geïnfecteerd zijn met een virus. druk je op enter dan liep hij door en kreeg je de melding
" PXE-EG1 :Media test failure,check cable"
" PXE-MOF:Exiting broadcom PXE Rom
Operating system not found

weer eruit gehaald en in m,n desktop gezet en gescand verschillende malware gevonden ,schoon gemaakt en weer geaplaasts
Virus melding verdwenen maar toch de melding operating system not found
terwijl er wel degelijk een Os op zit.hoe kan ik controlleren als de Hd wel draait ik kan niks zien en hoor ook niks
Os is win xp.

Dat werkt zo niet, de schijf in de laptop plaatsen en dan een OS erop zetten.
Overigens zijn die laptop hdd's best kwetsbaar, wel een chkdsk laten draaien toen hij in de pc zat?

ja dat is het eerste dat ik heb gedaan chkdsk gedraaid
laptop Acer Aspire 4710

Wat Lange Pier zegt, dat klopt.
Windows installaties zijn gevoelig voor het type systeem waar de hdd zich in bevind. Vooral pc en laptop zijn 2 verschillende dingen. Vaak wanneer je nieuwe hardware installeer, dan word er aangeraden om een nieuwe os op de schijf te zetten, zodat die weer optimaal werkt met de hardware van de computer.

Echter, denk ik dat er meer aan de hand is.
Mocht je een externe usb behuizing hebben (sata of ide, ligt aan de schijf die je nu probeerd te reanimeren), dan heb je de meeste kans om gegevens terug te krijgen die op de schijf stonden. Via USB word de hdd anders benaderd. Wanneer je dat heb gedaan, en zeker weet dat je alles heb gebackupt, zou ik de schijf terug stoppen in de laptop, en via een normale nieuwe installatie de schijf formateren en opnieuw installeren.

Mocht dat niet lukken, misschien is een nieuwe schijf een optie?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan