harde schijf lijkt niet meer te werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas web

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2008
Goedenmiddag,

ik zit met een probleempje:

ik heb hier een laptop die tijdens opstart aangeeft dat ie "c:/windows/system" niet kan vinden.
Nu heb ik de installatiecd geladen (xp) en wil ik windows installeren/repareren maar dan geeft ie aan dat er geen harde schijf in zit (maar die zit er toch echt in :D)
In de bios zit ook een hardeschijf-test, maar die geeft als uitkomst "fail" :(

Wie-o-wie weet hoe ik nu toch nog niets met de laptop kan doen? (zonder een andere harddisk te kopen)

Alvast bedankt voor de hulp!

Bas

Ik denk dat je gelijk hebt. JE zou eens met een CD als Hirens Boot CD op kunnen starten en kunnen kijken of er wel een schijf gezien wordt en eventueel wat tests. Je zou eens alle partities eraf kunnen gooien en opnieuw kunnen proberen, maar ik denk dat je pech hebt.

Of toevallig je pc verplaats en daarbij misschien zelf niet gemerkt dat deze iets te hard is neergezet ofzo? Anders ff kastje open maken en dan stekkertjes voorzichtig aandrukken.

Die hirens boot cd heb ik nog niet aan gedacht, dat ga ik vanavond eens proberen. Dat is wel een goede tip.

De harde schijf zit goed aangesloten, heb 'm er al uit gehad en weer teruggemonteerd.
Als ik 'm opstart ZONDER harde schijf krijg ik geen melding, dan blijft er een wit streepje linksboven knipperen. Als ik 'm opstart MET harde schijf krijg ik de melding dat ie die map niet kan vinden.
Zou het iets met de index kunnen zijn?

:o:o:o "vanavond" proberen is iets uitgelopen :o:o:o

Vanmorgen de laptop opgestart met de HB-cd en 2 verschillende HD progjes laten draaien. Bij de eerste werd er een fout gevonden: "uncorrectable CRC or ECC error on read".
Die heeft ie gerepareerd en weer getest en toen was ie weer "ok".
Een 2de programma heeft daarna geen fouten meer gevonden.

Alleen werkt de laptop nog steeds niet :(

Nu zag ik ook dat ik de Master Boot Record kon repareren. Zou dat het probleem kunnen zijn? De harde schijf is namelijk wel aanwezig en foutloos, maar tijdens het opstarten van windows werkt het niet.
Welke optie moet ik gebruiken om de MBR te repareren zodat ik nog wel alle originele files behoudt?

Alvast bedankt voor de hulp!
:thumb:

Je kan in dat geval dacht ik de windows cd erin doen en dan opstarten vanaf die cd. Dan kies je voor herstel en dan voor opstart herstel...

:shocked:
Zo, dat is wel een heeeeeeeeeeel snel antwoord! :D

Maar helaas, als ik er een windows xp cd erin doe, geeft ie aan dat er geen vaste schijf station aanwezig is... :confused:

Word je harde schijf wel herkent in je bios?

In de bios ziet ie 'm, tenminste ik ben op dit moment een "self test" aan het doen via de bios.

Goedemorgen,

ik heb het nog eens geprobeerd met een andere winxp cd en daar kon ik de boel wel installeren. Ik heb er een versie "naast" geinstalleerd en heb nu een dualboot en kan beide installaties nu opstarten zonder problemen.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat ik met de andere cd wel kan installeren en dat na het installeren van een "verse" xp naast de huidige dat de originele ook weer werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan