Harde schijf loopt niet snel genoeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nvn337

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Omdat ik onlangs een DV camera heb gekocht heb ik vandaag ook een Western Digital 8mb chache Udma 100, 120 GB schijf gekocht bij Mycom. Ook heb ik een 80 pins kabel meegenomen om de schijf op de IDE controller aan te sluiten. Zogauw ik echter Pinnacle opstart krijg ik het probleem dat deze mij te kennen geeft dat de schijf veel te traag is.
Daarom heb ik de schijf in Sisoft Sandra 2002 getest en ook deze komt met ongeveer 1/10 van de snelheid die de schijf zou moeten hebben. Bij Mycom heb ik de schijf echter ook geprobeerd en daar liep hij prima (in een andere pc). Zie ik iets over het hoofd.
Ik heb een tweede (Master) schijf in mijn pc van 40 gb met 33 Udma. Mijn moederbord is een A-open Ak73 Pro (moet volgens mycom goed genoeg zijn). Verder werk ik onder windows 2000.
Als iemand een antwoord heeft op mijn vraag zou ik dit graag horen, bij voorbaat dank,
Niels van Nuil

Hangt er aan die HD ook nog een cd-rom als slave? Zo ja, sluit dan eens de HD aan zonder de cd-rom...

Nee, deze schijf is zelf een slave van mijn 40gb schijf (waar het systeem op staat).

Dus ze zitten samen op 1 kabel? Dan draait die snelle schijf net zo "snel"als de oude udma 33 (de langzaamste bepaalt de snelheid op een ide poort)

Dus zet die nieuwe schijf op de secundaire ide controller, je zal bv wel de dvd/cdrom naar de primaire of zo moeten plaatsen maar mag geen probleem zijn, die nieuwe schijf liefst alleen op een ide controller zetten.

succes

Zojuist heb ik een bios update uitgevoerd en nou viel mij op dat die 40 GB ook een udma 100 schijf is, ze moeten dus even snel zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan