Harde schijf loopt vast bij Windows (werkt wel op de mac van mn vader)

Status
Niet open voor verdere reacties.

spoenkel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 aug 2013
Berichten
0
Ik heb sinds een paar maanden een externe harde schijf (Western Digital My Passport 2.0 tb) die prima werkte op mijn windows 7 Asus laptop.
Hij is gisteren vrij ongelukkig op de grond gevallen, maar toen ik hem daarna onmiddellijk weer in mijn laptop plugde werkte hij nog steeds uitstekend, dus ik weet niet hoe relevant dat is.

Vandaag kan ik echter plotseling niet meer via Mijn Computer bij de bestanden op mijn harde schijf. Zodra ik er op klik (met linker of rechter muisknop) loopt Windows Verkenner/Mijn Computer vast, of hij denkt heel lang na en zegt dan dan ik de schijf moet formatteren. Als ik daar dan op klik loopt de boel alsnog vast.

Mijn Computer herkent de schijf ook niet meer als My Passport, maar als Lokale Schijf en staat nu bij hardeschijfstations en niet meer bij 'apparaten met verwisselbare opslagmedia'.

Ik heb hem ter controle op de Mac van mijn vader aangesloten. Daar werkt hij nog als een zonnetje.

Wie kan mij helpen? Alvast mijn eeuwige dank :)
xx Lieke
 
De oplossingen die je kunt gebruiken:
Bij het uitvoeren van deze oplossingen verlies je alle files op je externe HDD!
1. Verwijderen van alle partities op de schijf en daarna nieuwe aanmaken. Probeer dan de schijf weer te openen.
2. Download Minitool Partition Manager. Installeer dit programma en start Parition Wizard op. Kies daarna de externe HDD en kies 'Wipe disk'. Maak dan een nieuwe partitie aan in de Unlocated Space en probeer dan de schijf weer te openen.

Als deze oplossingen niet lukken dan zal het een hardwarematig probleem moeten zijn. Als je geen files wilt verliezen die op de externe HDD staan dan kan ik je helaas ook niet verder helpen!
 
Laatst bewerkt:
hoi Roel, bedankt voor je reactie! ik kijk nog even verder of ik een oplossing kan vinden zonder dat ik alles kwijt raak, maar als dat niet lukt probeer ik jouw oplossing :)
 
Door het vallen is de hd waarschijnlijk beschadigd.
Op een Windows pc kan dat problemen geven.
Op een Mac (gebaseerd op een Unix systeem) zal dat beter gaan.

Je schreef dat op de Mac geen problemen zijn. Betekent dat dat je bestanden en mappen kunt zien en ook openen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan