Harde schijf 'loopt' vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

PascalS

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2001
Hallo,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plaats is voor mijn vraag, maar ik heb een probleempje met het 'vollopen' van de harde schijf van mijn laptop zonder dat ik programma's installeer. Steeds als ik, door programma's te verwijderen ongeveer 200 Mb vrij heb, heb ik na een week ongeveer weer minder dan 100 Mb vrij. Weet iemand hier een oplossing voor? Of eventueel hoe ik de C schijf kan opschonen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Het zo snel 'vollopen' van je harde schijf kan betekenen dat je een virus hebt..

Heb je een geupdate virusscanner?
Scan anders voor de zekerheid ook eens online:
http://www.housecall.nl

Succes :)

Nee, de virusscanner en de firewall zijn wel up-to-date. Dus daar kan het, zeer waarschijnlijk, niet aan liggen

Internet je veel met je laptop?

Kijk anders eens bij de instellingen van je internet browser..

Misschien reserveer je daar teveel ruimte voor je temporary internet files.

Windows heeft trouwens een programma Schijfopruiming.. probeer die eens
(die zal dan ook de temp files verwijderen mochten die er zijn)

Die schijfopruiming van Windows heb ik al gebruikt. En dan ruimt hij rond de 5 Mb op...dus das nog niet veel. En de internet bestanden is in zijn totaliteit ook nog geen 20 Mb

Zet systeemherstel eens uit in Xp,dit vreet normaal automatisch 12% van je HD.

Die heb ik al uitstaan. Als je onder de 200Mb zit dan gaat Xp daar over klagen. Ik heb een zoekopdracht gedaan naar grote bestanden. En nu heb ik een aantal hele grote bestanden gevonden. Weet iemand misschien of ik die probleemloos kan verwijderen?

Het zijn de volgende bestanden met inclusief de plaats waar ze staan.

c:\windows\driver cache\i386\driver.cab [75Mb]
c:\windows\internetlogs\iamdb.rdb [30Mb]
c:\windows\internetlogs\backup.rdb [30Mb]

Hmm...dus..mijn...ZoneAlarm is niet zo geweldig?! Daar heb ik eigenlijk nog nooit wat van gelezen. Ik heb altijd gedacht dat ZA wel...oke was. Zo leer je nog eens wat! :-)

En dat DiskCleaner is dat aan te raden? Ik heb altijd een gevoel dat als ik de bestanden niet handmatig verwijder ik kans loop om belangrijke/handige dingen kwijt te raken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door PascalS
Hmm...dus..mijn...ZoneAlarm is niet zo geweldig?! Daar heb ik eigenlijk nog nooit wat van gelezen. Ik heb altijd gedacht dat ZA wel...oke was. Zo leer je nog eens wat! :-)

Ik vind et maar onzin wat er in die link staat en totaal niet relevant.

even voor de goede orde: ik gebruikte niet voor niets de term hitsig voor deze thread. Ik heb in 3 jaar nog nooit last gehad met ZA en haar verschillende updates en ben dan ook niet van plan van vuurmuur te veranderen.
Mijn c:\partitie beslaat 20 GB, zal ik me dan druk maken om 30 Mbeetjes?

Laatst bewerkt:
Op mijn laptop heb ik helaas niet zoveel plaats. En als ik dan XP en office geinstalleer heb...dan word het al lastig. Elke 30 Mb is dus meegenomen! :-)
Maar ik heb ook nog nooit problemen met ZA gehad...maar daar moet ik dan wel bijzeggen dat ik ook geen verstand van firewalls heb! :-)

Geplaatst door PascalS
Op mijn laptop heb ik helaas niet zoveel plaats. En als ik dan XP en office geinstalleer heb...dan word het al lastig. Elke 30 Mb is dus meegenomen! :-)
Maar ik heb ook nog nooit problemen met ZA gehad...maar daar moet ik dan wel bijzeggen dat ik ook geen verstand van firewalls heb! :-)

Wat zijn de systeemgegevens dan van je laptop? (zo compleet mogelijk)

Ik heb een C schijf van ongeveer 2G en een D schijf van 3G. En dan kan ik wel met partition magic gaan schuiven, maar ik snap gewoon niet dat de C schijf steeds 'volloopt' dus.

Da's idd ook wel heel krap voor XP. Die heeft van zichzelf al meer dan 1 Gb nodig, 1,37 op mijn pc.

Geplaatst door PascalS
Ik heb een C schijf van ongeveer 2G en een D schijf van 3G. En dan kan ik wel met partition magic gaan schuiven, maar ik snap gewoon niet dat de C schijf steeds 'volloopt' dus.

Ow, logisch. Xp neemt zelf al rond de 1.5gb in beslag.

Je HD is te klein en dat is vrijwel ook de oorzaak. Mag ik vragen of WinXp zoiezo wel snel loopt op je laptop?

Ja, die loopt wel goed. Normaal gesproken..heb ik ook wel genoeg plaats. Alleen...nouja..moet ik steeds dingen verwijderen om rond de 200 Mb vrij te houden.

Geplaatst door PascalS
Ja, die loopt wel goed. Normaal gesproken..heb ik ook wel genoeg plaats. Alleen...nouja..moet ik steeds dingen verwijderen om rond de 200 Mb vrij te houden.

Ik zou toch maar Win98SE installeren, wil je geen ruimte-tekort hebben. Of een nieuwe laptop. :)

Ahja, natuurlijk....ff een nieuwe laptop! ;-)
Ik blijf dan maar braaf bestandjes verwijderen en rond de 200Mb proberen vrij te houden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan