harde schijf maakt geluidje

Status
Niet open voor verdere reacties.

gitana

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb pas een harde schijf laten bij plaatsen, een Seagate 160 GB.
Maar wat me opvalt is dat die een geluidje maakt, wel maar heel zachtjes, het lijkt een rinkelachtig geluidje. Ja moeilijk uit te leggen hoe het klinkt. Vind het maar vreemd, omdat ik nog nooit zoiets heb gehad met mijn andere p.c / harde schijven.
Komt dit wel vaker voor of is dit niet normaal???
Ik heb er wat van gezegd tegen de verkoper en die zei, ja dan is hij wat aan het zoeken:rolleyes::rolleyes:?? Ben erg benieuwd.

seagate staat bekend om zijn zachte bijgeluiden, hoef je je niet druk om te maken

suc6 ;););)

Hoi hankyspanky, bedankt voor je reactie. :thumb:. Vreemd, dat dat merk daarom bekend staat.:shocked: Maar oké dan, dus is het wel normaal. Gelukkig, was al bang dat ik de p.c. weer moest wegbrengen.

Als je het niet vertrouwt, download dan hdtune, selecteer daarin de harde schijf waar het over gaat, en kijk op het tabblad Health.
Als bepaalde parameters die in de harddisk worden bijgehouden een bepaalde drempelwaarde overschrijden zul je dat daar zien.
Ook de temperatuur van de harddisk zal gemeld worden. Die mag niet hoger zijn dan 55 graden celcius (zie de Frequent Asked Questions voor waar je naar kijken moet).
Een scan op de gezondheid van de harddisk als het over de gegevens gaat kan ook, in het tabblad Error Scan.

Succes,

Tijs.

hallo dnties, sorry dat ik zo laat reageer. Maar bedankt voor de tip. :thumb:
ik heb het net al allemaal gedaan, ook de error scan.
Chique progje!!. de warmte van de schijf zat op 39 gr. , dus perfekt.
en voor de rest, alles was groen, dus oké.
leuk om ff te testen. Alweer wat geleerd. toppie, bedankt nogmaals.
greetz Gitana

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan