Harde schijf maakt rare geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

makaveli

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Berichten
270
Hoi,

Sinds kort (ong 2 weken) maakt mn harde schijf ( Maxtor 40 Gg) rare krakende geluiden. Als ik op mn computer bezig was dan liep het gewoon vast of starten het vanzelf opnieuw op. Dus ik heb windows van die schijf afgehaald en op mn 2e harde schijf gezet (samsung 8.4) Ik dacht dat als die Maxtor secundary staat dat hij niet meer lastig doet maar het is nog steeds zo. Wat kan ik eraan doen om het kraken en het opnieuw opstarten te laten stoppen???

Alvast bedankt
 
De schijf defragmenteren zal het aantal bewegingen van de leeskoppen verminderen en ook een beetje prestatiewinst opleveren.

Verder ondersteunt die harde schijf S.M.A.R.T. als je moederbord dat ook ondersteunt dan kun je met speedfan de conditie van je schijf aflezen.

Verder kun je van de site van maxtor een diagnose-tooltje downloaden, als je het vermoeden hebt dat je schijf kaduuk is, dan zou ik dat tooltje eens de schijf laten testen.
 
Als eventueel de schijf kaduuk aan het gaan is, belangrijke DATA van die schijf alvast veiligstellen... Nu het nog kan!!
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tiborv
De schijf defragmenteren zal het aantal bewegingen van de leeskoppen verminderen en ook een beetje prestatiewinst opleveren.

Verder ondersteunt die harde schijf S.M.A.R.T. als je moederbord dat ook ondersteunt dan kun je met speedfan de conditie van je schijf aflezen.

Verder kun je van de site van maxtor een diagnose-tooltje downloaden, als je het vermoeden hebt dat je schijf kaduuk is, dan zou ik dat tooltje eens de schijf laten testen.
En waar kan ik die speedfan downloaden dan?
 
Als je al de data van je schijf heb gehaald , en het progje gebruikt welke bennie doorgaf , kan je als het geen mechanisch defect aangeeft , beter gelijk de optie nemen Write Disk Pack [ low level format ]
Dan is je schijf weer als (nieuw).

groet speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan