Harde schijf (?) maakt tikkend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diemaco

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2009
Vreemd probleem met mijn computer; er komt een mechanisch tik geluid uit mijn kast. Het begint een paar minuten nadat hij is opgestart. In die paar minuten werkt hij prima. Dan begint hij dus opeens te tikken en wordt hij waanzinnig langzaam en eigenlijk onbruikbaar. Het begon een paar weken geleden, ik dacht dat mijn harde schijf te vol zat dus heb ongeveer 100 van de 400 gb vrij gemaakt. Dit hielp aanvankelijk niet, maar na 2 dagen stopte hij opeens met tikken en werkte weer prima.
Tot hij gisteravond als vanuit het niets weer begon terwijl ik een video zat te kijken. Heb net mn kast opengemaakt en volgens mij komt het uit de harde schijf. Ook nu doet hij het pas enkele minuten na opgestart te zijn, waarin hij prima werkt.

Is mijn harddisk gewoon kapot (nog geen 3 jaar oud trouwens), of wat is er aan de hand?

Alvast bedankt!

dat tikkende geluid geeft aan dat er iets niet goed zit in je HD.
een nieuwe kopen is de enigste optie

Harddisk en voeding naar mijn ervaring de zwakste punten van een computer
Backup maken, dan wacht je gewoon af tot de HDD sneuvelt.
Geen verlies van data.
Getik van je HDD wijst absoluut op een gefrituurde HDD.

Hm, daar was ik al bang voor, vervelend.

Wat zeggen jullie ervan dat ie nergens last van heeft als ik mn pc in safe-mode opstart?

Dat dat vrij lastig is.
Het zal vrij moeilijk worden om je progamma's te draaien ( en hardware ) zoals je gewend bent.
Je kunt wel op het internet o.a. als je in veilige modus opstart met netwerkmogelijkheden maar veel stuurprogamma's werken niet, bv. je videokaart, audio etc.
Je bent dus eenvoudig zeer beperkt in je mogelijkheden.
De prijs van een nieuwe HDD valt inmiddels wel mee.
€ 52,98 incl. verzendkosten voor een schijf van 1.5 Tb 7200 RPM.
http://www.redcoon.nl/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B208486/cid/8060/refId/tweak/

Keus is aan jezelf.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan