Harde schijf met 7 wisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ladyke

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2010
hoi,
ik ga het moederbord, geheugen,processor verwisselen van pc.
de onderdelen van de pc van mijn ouders zijn beter om te gamen dus ik wil die wisselen.
nu zit er natuurlijk een harde schijf met 7 in en deze staat geinstalleerd op die hardware,
nu zei mijn buurman dat ik een aantal drivers moest deinstalleren .
nu welke ? chipset ? processor installatie ongedaan maken ?
ik wil mijn harde schijf in hun pc en hun harde schijf in mijn pc
help :)
Ladyke

dat is ook de bedoeling maar op de ene schijf staan alle files van mijn ouders en die willen hun schijf natuurlijk behouden .
op de andere staan de mijn en die wil ik ook houden (herinstallatie mag)

Hoi Ladyke,

Wat is nu het probleem dan want een nieuwe installatie van windows 7 een clean install is inderdaad het beste.
En wat je houden wil aan bestanden moet je even ergens opslaan.
Je heb in windows 7 ook nog zoiets als Windows Easy Transfer voor het overbrengen van bestanden, e-mail, foto's en instellingen.
Meschien dat je daar wat aan heb ,zelf heb ik Windows Easy Transfer nog nooit gebruikt en dat zal ook nooit gebeuren dus ik heb er geen ervaring mee.

probleem : welke drivers ik moet deinstalleren om de harde schijf te wisselen.

bij 1 pc is het opgelost maar bij de andere krijg ik een bsod die direct afspringt (je kan niet lezen wat erop staat,
als ik bij deze pc een herinstallatie doe zonder te formatteren is mijn code van de cd dan nog geldig ?
dit is een legale windows pc !:thumb:

Hoi Ladyke,

4.gif
Hmm tja kijk.

Antwoord: een nieuwe installatie van windows 7 een clean install is inderdaad het beste.

Maarja natuurlijk ik weet ook wel dat er best genoeg zijn die het anders zien en zeggen het kan ook anders.
Zoals bijvoorbeeld je buurman die je het advies van die drivers geeft.

Op een computer kan uit eigenlijk alles ,de grenzen die er zijn worden steeds weer doorbroken en verlegd de enige beperking die er is zijn de keuzes die je zelf maak.

In dat opzicht is het dus helemaal niet zo intresant wat wel kan of zou kunnen in het besturings systeem op je computer ,maar intressant is wat nou net niet kan.
Zoals dus bijvoorbeeld met het vewijderen van de drivers waar vaak register verwijzingen en/of evtenuele instellingen of bestanden in het besturings systeem en je computer gewoon over blijven ,geen enkel probleem kunnen opleven als je windows opnieuw en helemaal schoon installeer ,want wat niet meer op je computer kan staan kan ook niks fout mee gaan.
Zo kun je hier een hele lange lijst van maken ,en iets wat je vaak wel wel zal opvallen is de prestatie van het besturings systeem die met een schoone installatie wat beter zal zijn (kan belangrijk zijn het gamen).

Het enige wat belangrijk is met windows is die licentie sleutel (of activation key).

Die licentie sleutel is gebonden aan een versie van windows je kan met een licentie sleutel van de home editie dus geen ultimate activeren.
Maar het maakt niet uit of het nou een 32 of 64 bit is en ook niet in welke taal je kunt met een licentie van een koreaanse windows een engelse versie activeren.

Wat voor windows licentie sleutel heb je eigenlijk ?
En zorg dat je die ergens goed heb opgeschreven zodat je die ook ergens veilig kunt bewaren.

Het zit hem dus in de keuze die je gaat maken en of er meschien een OEM licentie die hardware gebonden is nog een rol zou kunnen gaan spelen.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan