Harde schijf met fouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

denpjgasten

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2013
Hallo iedereen,

Zo'n 3-4 jaar geleden heb ik volgende externe hdd gekocht : http://tweakers.net/pricewatch/315569/seagate-expansion-desktop-2tb-zwart.html .
Deze werkte altijd goed, nooit problemen mee gehad, tot over een week of 2.
Ik kreeg de melding "pc herstarten om fouten op de schijf te herstellen", heb dit dan ook direct gedaan.
Maar dit lijkt niet te willen werken, krijg steeds deze melding wanner de pc een kwartiertje aanstaat ofzo.
Als ik hd tune pro draai krijg ik volgend resultaat : HDD.PNG .
Ik heb deze afbeelding getoond aan mijn leraar hardware, en deze zei dat het waarschijnlijk aan de behuizing lag.
Ik heb deze HDD dan uit de behuizing geprutst (letterlijk geprutst, anders krijg je het er niet uit), en deze ingebouwd in m'n pc.
Ik krijg echter nog steeds dezelfde melding.
Iemand ervaring/oplossingen?
Alvast bedankt!

Mvg denpjgasten

Zo te zien is van enige koeling m.b.t. de behuizing ook geen sprake bij deze schijf.
Ik heb zelf 2 externe schijven die wél een passieve koeling in de behuizing hebben, t.w. 1 met koelribbels en 1 met honingraatraster.
Als je de externe constant aangesloten hebt gehad kan het wel eens over en uit zijn voor je schijf, immers ingebouwd in een pc krijgt de schijf meestal wel actieve dan wel passieve koeling door de constante luchtstroom.
De schijf, incl. de behuizing waarover het hier hebben, kunnen wel eens te lang aan te hoge temps blootgesteld zijn geweest waardoor uiteindelijk vervormingen aan het materiaal kunnen zijn ontstaan.
Gemiddeld (afhankelijk v.h. gebruik) gaat een schijf 5 jaar mee. Als je b.v. je pc 12u p.d. aan hebt staan en er veel schrijfbewerkingen plaatsvinden, kan dat de levensduur van je schijf behoorlijk reduceren.

Laatst bewerkt:
En mag ik vragen welke externe schijven jij dan hebt, die wel passieve koeling hebben? Zou willen kijken voor een alternatief, zodat ik zeker alle data nog kan overzetten naar een nieuwe schijf. Alvast bedankt ;)

Het komt op de behuizing aan, de schijven die ik heb zijn al gedateerd maar werken prima. Ik sluit ze alleen aan als ik ze nodig heb (back-ups foto's, muziek en video's).
Medion eSata 500 GB HDDrive 2 to GO met honingraat behuizing (usb 2.0). Was incl. schijf.
Hi-Speed mobile Storage Solution (model NO. HD-D2-U20 met koelribbels) schijf onbekend, komt uit m'n vorige pc.
Ik zou nu alles aan moeten sluiten om het merk v.d. schijven te achterhalen maar dat gaat me nu te ver.

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden. Heb in de solden een externe hdd van 3TB gekocht van WD.
Deze zou normaal betere koeling moeten geven.
Sorry voor het late antwoord, wou toch nog even iedereen bedanken.
Er mag hier een slotje op.

Mvg denpjgasten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan