Harde schijf met lage zoemtoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimJager

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Ik weet dat dit al een vaak besproken onderwerp zal zijn, maar ik heb tot de dag van vandaag nog geen oplossing.

Mijn Maxtor 6L160P0 maakt geluid, irritant geluid.

het is een soort van hele lage zoemtoon met een pauze van 2 seconden en dan weer een lage zoem en dan weer 2 sec. pauze en dan weer een lage zoem.. dit gaat dan continu door.
deze zoem is niet afkomstig van fan's etc. want het geluid kwam pas toen ik deze harde schijf in mijn PC zette.

Verder heb ik al aan veel dingen gedacht; schroeven goed aangedraaid, er zit rubber tussen de HDD en het bracket waar ie in zit, en dus het enige wat ik nog denk is dat het geluid uit de harde schijf zelf komt. Ik heb namelijk de HDD ook eens vastgehouden en toen maakte het nog steeds die lage zoem, zoals een brombij ongeveer, ik kan het geluid niet echt beschrijven.

de zoem is dus niet continu, maar om de 1 à 2 seconden, en het maakt niet uit of de HDD intensief of idle gebruikt word. [beide situaties maakt de schijf die irritante zoem.

Heeft iemand nog een idee wat er "los" zou kunnen zitten op de HDD of IN de hdd, want als het gewoon 1 constante lage zoem was, had het me niet zo veel gescheeld, maar dit is vooral irritant als je even met iets bezig bent en je hoort die irritante zoemen er steeds doorheen!..

Misschien hebben jullie een oplossing,

mvg Wim

Edit: Vandaag had ik toevallig een stapel boeken op mijn computerkast gelegd.. en plotseling hield het ding op met geluid maken.. dus blijkbaar trilt de harde schijf toch nog in de kast.

boeken op je PC leggen is natuurlijk niet echt een vaste oplossing.. heeft iemand misschien een idee?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan