Harde schijf met windows 7 in nieuwe pc plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom206

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb pas geleden een pc gekocht met windows 7, nu was deze harde schijf hierin niet erg snel enheb de hele schijf gekopierd op een snellere hard disk met het programma Acronis.
Ik heb bij me pc geen cd gehad van windows 7, alleen een recovery schijf met o.a. drivers.

Ook de rest van de pc bleek niet erg snel te zijn en nu ga ik een nieuwe bouwen met zelf samengestelde onderdelen.

Ik dacht dat ik me Harde schijf met windows 7 zo in de nieuwe pc kon plaatsen om zo geen windows 7 aan te schaffen, maar na wat zoeken op internet heb ik begrepen dat dat niet zo makkelijk is vanwege drivers enzo. voor het moederbord.

Is het mogelijk als ik eerst alle drivers installeer van het nieuwe moederbord op de harde schijf in me oude pc, dat ik me pc daarna uitzet (niet reboot) en daarna de harde schijf eruit haal en deze in me nieuwe pc zet?

Of is er nog een andere oplossing, zo niet dat zit er niks anders op om win7 aan te schaffen.

mvg Tom

Los van het feit of het technisch al dan niet mogelijk zou zijn, mag je deze windows installatie helemaal niet op een andere pc gebruiken. Jouw computer is geleverd met een vooraf geinstalleerde windows versie. Deze windows versie is geen retail versie, maar een zogenaamde OEM versie welke enkel gebruikt mag worden op de computer waar deze mee geleverd is.

De pc die ik wil bouwen is deels uit de oude en deels met nieuwe onderdelen, en vroeg me af of het mogelijk was.
Wat is het verschil tussen retail en EOM versie?

Hoi....

Zelf al zou verhaal van oem of retail niet van toepassing zijn en jij drivers intregreerd dan nog is het niet mogelijk.
Je doet een aanpassing aan je hardware.En dan zit de installatie van windows veel 'dieper' als alleen maar drivers.

Oke, bedankt voor de reactie , dat wilde ik weten ;)
Met hardware bedoel je moederbord toch?, lijkt mij dat videokaart, geheugen en processor hier geen rol in hebben..
Het moederbord (en de proccessor) zijn juist de dingen die ik ga vervangen.
Gelijk maar even Windows 7 bestellen :)

Als je wat centen wilt verdienen, kun je gewoon een upgrade versie van Windows 7 kopen. Dit kan van een paar euro tot een paar tientjes schelen ( afhankelijk van waar je hem besteld)

Officieel kun je geen upgrade versie gebruiken om schoon te installeren(herinstallatie), maar het is wel mogelijk.
Op de volgende website kun je in het kort de procedure lezen: http://computertotaal.nl/article/7591/vista-upgrade-versie-schoon-installeren.html
Dit zijn vista stappen, maar in Windows 7 werkt het precies het zelfde.

Bij stap 3 heb ik wel een aanvulling, je kunt na de installatie van Vista-> Vanuit windows de upgrade starten. Dus geen aangepaste installatie, maar een upgrade. Tijdens de upgrade wordt opnieuw op een productkey gevraagt. Deze kun je nu wel opgeven en activeren.

Laatst bewerkt:
Nog 1 vraagje, als ik me nieuwe pc in elkaar gezet heb moet ik dan bij de eerste keer opstarten direct de CD van Windows 7 erin doen of moet ik eerst nog bios instellen?
Voor mij is het de eerste keer dat ik zoiets doe.

Hoi....

Schijf erin en opstarten.Je kunt voor de zekerheid even kijken of cd/dvd speler als first boot staat in je bios.

Hallo,

Het is gelukt, heb me eerste pc gebouwd en windows geinstaleerd en ging best wel makkelijker als ik dacht.:)
Ik heb alleen 1 probleempje, soms als ik de pc opstart krijg ik een zwart beeld met 0033 rechts onderin,
ik kan dan niks doen behalve de boel een of soms 2 keer te resetten en meestal doet hij het dan wel.
Wat zou dit kunnen zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan