Harde schijf met windows vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hansjuh

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo,

Ik heb een 10.000 rpm harde schijf gekocht van 36 gig, nu wil ik mijn c partitie graag hier op overzetten(25 gig), zodat ik windows e.d. niet opnieuw hoef te instaleren. Ik heb ergens gelezen dat dat kan door er een image van te maken.

Heeft iemand hier ervaringmee en kan dit zo? Zoja, welk programma heb je hier voor nodig?

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Ik heb nu de c schijf gekopieerd met dat programma naar de h schijf(de nieuw schijf dus), alleen hoe kan ik er dan voor zorgen dat windows ook vanaf die schijf opstart?

Toen ik hem net opnieuw opstarte ging de pc heleboel systeemherstel doen op station h

Je maakt hier even een foutje. Omdat Windows op de oude schijf als C:\ bekend staat zul je de nieuwe schijf ook moeten instellen zodat dit als C: schijf in de PC word gezien. De oude schijf kun je dan als extra schijf instellen.

De installatie van Windows is helemaal ingericht om te zoeken op C: en alle verwijzingen in Windows en programma ook dus je zult of de schijven moeten omwisselen en anders moet je Windows opnieuw installeren.

Omzetten kan eenvoudig met een kleine jumper achterop de harddisk. Waar je ook de voeding en datakabel verbinding. Je moet dan 2 pennetjes met elkaar verbinden. Op de harddisk staat vaak welke je moet verbindingen.

De nieuwe stel je dan in als Master with Slave
De oude stel je in als Slave

Staan er geen stickers op dan kun je ook steeds twee pinnen met elkaar verbindingen en start je de PC weer op. Je ziet dan snel welke schijf welke letter heeft gekregen.

Let wel of je verbindt de pennetjes alleen Vertikaal met elkaar. Zorg dat je altijd eerst de PC uitzet voordat je dit doet.

Meer info om dit in te stellen kun je hier vinden
http://www.schoonepc.nl/nieuwsbrief/hardeschijf_vervangen_imaging_windows.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan