Harde schijf met XP verwisselen met harde schijf met Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohff

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Hallo

Ik heb 2 verschillende PC's (elk met zijn grafische kaart, geluidskaart, RAM,...). Ene waarop Vista is geïnstalleerd en de andere waarop XP is geïnstalleerd. De Vista PC is stuk en ik heb belangrijke bestanden op mijn interne harde schijf. Kan ik gewoon terug op Vista als ik de interne harde schijf van de XP PC eruit haal en de interne harde schijf van de Vista PC in de plaats steek?

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk gaat dit niet werken omdat de pc's niet exact het zelfde zijn qua hardeware(Moederbord/Videokaart).

Je kunt wel de hd er bij inhangen en dan je documenten bekijken. Programma's die op de vista pc staan kunnen niet gebruikt worden. Wel normale documenten (plaatjes/muziek/office enz.)

Bedankt voor je snelle antwoord!

Ok dat klinkt ook goed, maar hoe kan ik de hd er bij inhangen? Gewoon naast de andere interne HD erin steken, kabels aansluiten en starten maar?

Laatst bewerkt door een moderator:
ja. dat is de manier. als het een sata schijf is heb je het voordeel dat je niet met jumpers klooien.

Ok dat zal wel lukken denk ik. Alleen zie ik dat de garantie voor die kapotte Vista PC nog geldig is. Verandert er iets aan die garantie als ik die HD eruit haal?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Neehoor denk het niet gewoon als je dit gedaan hebt weer terug plaatsen .

Soms zit er op de behuizing een zegel of iets anders waaraan je kunt zien dat de kast open is geweest.
Dan kunnen ze wel eens gaan zeuren, dat zelf hebt liggen sleutelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan