harde schijf mogelijk defect of kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

collinsx

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
hallo hoe kan ik nagaan of mijn hard schijff kapot is of defect

gr \\\\\\\collinsx

hallo mijn dank voor uw reactie maar het volgende doet zich voor ik heb 2 dezefde schijven westen digital 80 gig als slaaf !!!! ik heb de jupers het zelfde gestoken zelfs van de goede schijf de juper over gezet naar de nieuwe schijf maar de computer start niet meer op als ik de nieuwe plaats?? als slaaf

afz collins

Even wachten hoor, ik snap je niet echt.

Je hebt twee harde schijven?
Samen op 1 IDE adapter, dus aan dezelfde kabel??

Dan de 1e (waarop Windows staat) met de jumper op Master aan het einde van de kabel
De 2e (waarop GEEN Windows staat) met de jumper als Slave aan het midden van de kabel

hallo ja op een schijf sta windows is niet een westtern digital schijf master !!!!!! dus de tweede schijf wil ik wisselen met een andere digitaal schijf slaaf en die staan op een kabel die ik ook al gewisseld heb

gr collins

Leg eens beter uit. We willen je helpen, maar als we niet snappen wat je bedoelt.....

de harden schijven heb ik gewisseld dus op de oude manier werkt het goed en toen ik de wester digitaal schijven gewisseld heb geef het aan master not found en slaaf not found en de boot of de dc ron not found.

gr collins

Even wachten hoor, ik snap je niet echt.

Je hebt twee harde schijven?
Samen op 1 IDE adapter, dus aan dezelfde kabel??

Dan de 1e (waarop Windows staat) met de jumper op Master aan het einde van de kabel
De 2e (waarop GEEN Windows staat) met de jumper als Slave aan het midden van de kabel

dus de slaaf schijf is 1
western digital en de master is een seagate schijf als ik de seaget schijf alleen op start werk het ook goed

Ik snap er niets van en jij al helemaal niet....

Ik geef het op met dit soort informatie!

In de computer zitten 2 schijven een seagat en een wester digital de seagat schijf werk als master en zit aan het uiteinde van de kabel en de western digitaal wil ik wisselen met een ander de zelfde type en die zit in het midden van de kabel .

zou de schijf niet goed zijn ??

ja ik begrijp het ook niet goed beter morgen naar de winkel terug dan moeten ze hem maar na zien

dank voor de aandacht en het begip dat ik geen technieker ben

collinsx

Laatst bewerkt door een moderator:
In de computer zitten 2 schijven een seagat en een wester digital de seagat schijf werk als master en zit aan het uiteinde van de kabel en de western digitaal wil ik wisselen met een ander de zelfde type en die zit in het midden van de kabel .

zou de schijf niet goed zijn ??

Dan de nieuwe schijf in het midden van de kabel aansluiten met de jumper als slave, tenminste, wanneert op de Seagate je windows staat

ja dat zit zo aan gesloten alles het zelfde over gezet werk niet

oke dank je morgen naar de winkel

ik had er toch moeilijk mee om te zien of een van de harde schijven defect was er is er een bij die niet draai en dus ook niet opstart en niet erkent word dus ik ga er van uit dat er een kapot is . mocht het anders zijn meld ik het .

voorlopig probleem opgelost

gr Collinsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan