harde schijf na partitie aanmaken onherkenbaar door windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieangelo

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
heb een nieuwe partitie aangemaakt met

MiniTool Partition Wizard Professional Edition

ik kan de 2de partitie in dit programma wel zien maar in windows verkenner niet
er staat voor de schijf een ster inplaats van een letter
en omdat er 350 gig muziek op de 1ste partitie staat hoop ik dat er iemand mij heel duidelijk uit kan leggen hoe ik dit op kan lossen zonder gegevens verlies

ps het balkje onder de 2de partitie is rood terwijl de 1ste blauw is

bvd dieangelo

In MiniTool Partition Wizard Professional Edition kun je de partitie rechtsklikkken en kiezen voor "change drive letter" 'T is misschien ff zoeken, bij mijn programma vind ik het onder "advanced".

In MiniTool Partition Wizard Professional Edition kun je de partitie rechtsklikkken en kiezen voor "change drive letter" 'T is misschien ff zoeken, bij mijn programma vind ik het onder "advanced".

haha zo makkelijk is gelukt hoor bedankt!!!!!!
:thumb:

Het kan nu zijn dat de letter van je 2e partitie na je cd/dvd-station komt, bijv:

C: 1e hdd
D: dvd-station
E: 2e partitie

Dit kun je ook aanpassen door "deze computer" te rechtsklikken en te kiezen voor "beheren", dan naar "schijfbeheer". Dan een partitie of dvd-station rechtsklikken en "stationsletter of paden wijzigen" kiezen. Dit gaat echter niet met de partitie waar je je besturingssysteem op hebt staan...

nogmaals bedankt
ddurde even eer je mijn reactie kreeg want was
een paar dagen weg
:thumb::thumb::thumb:

Misschien ook even leuk om duidelijk te maken wat er nou misging,
je had een partitie gemaakt, maar daar geen schijfletter aan verbonden.

Je kunt je harde schijf bekijken als een uitgestrekte vlakte. Nu wil je een partitie maken, dus zet je een deel van de ruimte af met hekjes...
Je hebt nu alleen een afgezet stukje harde schijf.
Maar als je wilt dat windows er ook bij kan, dan zul je een brievenbus moeten plaatsen. Je partitie heeft nu een "postadres" en windows kan er gegevens heen sturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan