Harde schijf NIET formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimWillem

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Beste allemaal,

ik formatteer en herinstalleer eens in de zoveel tijd mijn computer om toch de snelheid een beetje op peil te houden. Al mijn bestanden zet ik dan tijdelijk op mijn externe harde schijf. Na het formatteren zet ik alles weer terug en klaar is Kees!

Dit heb ik laatst ook weer gedaan maar dit keer krijg ik de computer niet meer zover om de harde schijf te openen. Tenminste niet zonder hem te formatteren. Ik krijg een melding: "De schijf in station ... is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren? JA/NEE"

Als ik op nee klik doet hij niets (opent niets of zo) en als ik op Ja klik ben ik al mijn bestanden kwijt. Beetje een dilemma dus. Weet iemand een manier om dit te omzeilen en toch al mijn bestanden weer op mijn computer te krijgen??

mvg,

WimWillem

Laatst bewerkt:
Sluit de schijf is aan via een andere USB poort. Wat doet het dan? Probeer 't is op een andere computer. Kijk dan 's of je dezelfde melding krijgt. Zo niet, dan weer even op je eigen pc proberen.

Ja heb het al op twee andere computers geprobeerd maar ook dan doet hij het niet en krijg ik dezelfde melding...

Ook heb ik letterlijk alle USB-poorten van mijn PC al geprobeerd zonder resultaat..
Ben een beetje ten einde raad omdat er veel belangrijke documenten op staan die ik eigenlijk deze week nodig heb!!

misschien nog een andere oplossing??

mvg WimWillem

Werkt een ander usb apparaat wél op een willekeurige poort van de pc? Zo nee, zou het kunnen dat je de chipset/mobo drivers na de Windowsinstallatie vergeten bent te installeren?

Ga eens op zoek naar partition magic en kijk hoe de structuur van de schijf er uit ziet.

Indien het kan, maak dan een backup/image van je externe schijf.
Koop een andere schijf, exact dezelfde en zet die image daar op terug.
Vervolgens formatteer je die schijf en unformat je die schijf mbv
een programma zoals bv getdataback.

"De schijf in station ... is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren? JA/NEE"
Een dergelijke melding,kan er op wijzen dat de bootsector is beschadigd en dat is mogelijk te repareren door de backup-bootsector terug te zetten met b.v. Testdisk.

http://www.cgsecurity.org/

http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.11.3.win.zip

1.Start Testdisk en enter.
2.Kies de goede schijf en enter 2x.
3.Kies Advanced en enter.
4.Zorg dat "Boot" geselecteerd staat en enter.

Plaats van punt 4 even de printscreen hier.

Alt + PrtScr toetscombinatie gebruiken a.u.b.

Start -> Uitvoeren -> type -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen.
Uploaden via de Paperclip knop bij aanmaak van een bericht. Daar Bladeren kiezen, dan Uploaden knop, dan Sluit venster.

Greetz

[...]Vervolgens formatteer je die schijf en unformat je die schijf mbv
een programma zoals bv getdataback.

Let op: Hier is Quick format bedoelt ('snelformatteren'), dus niet 'normale' format omdat daarbij de hele schijf overschreven wordt.

Verder een goede tip.

EDIT: Ik zie net dat Wanderer nog een tip heeft die mogelijk formatteren kan voorkomen. Probeer dat zeker even uit.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke alvast bedankt ik heb gedaan wat je had gezegd, de prtscn is bijgevoegd.
Hij zegt dat de Boot sector bad is dus dat zal wel niet al te goed zijn....

mvg WimWillem

Bijlagen

• hd.JPG
    hd.JPG
    31,6 KB · Weergaven: 206
Probeer eens die bootsector te repareren.

oke ehm,

hij was standaard FAT32 geformatteerd en ik heb daar niets meer aan veranderd dus....

Verder hoe repareer ik de boot sector??

en wat is PTEDIT32?

mvg wimwillem

partitionmagic05ap1.jpg

hij was standaard FAT32 geformatteerd en ik heb daar niets meer aan veranderd dus....
Geen idee waarom er nu FAT16 wordt aangegeven,maar dat kunnen we hopelijk met PTEDIT32 weer recht trekken.

We kunnen de bootsector niet repareren,omdat die mogelijkheid niet wordt geboden in de PrtSc.

Start PTEDIT32,kies je juiste schijf en plak de PrtSc weer hier.

Ik heb volgens dat ding maar 1 disk en ik kan verder ook nergens op klikken.....

verder dan dit (zie plaatje) kom ik ook niet...

mvg WimWillem

Bijlagen

• pr.JPG
    pr.JPG
    46 KB · Weergaven: 123
Vraag jezelf af: hoeveel is jou het waard om die gegevens terug te krijgen.

Ga naar een winkel en laat het doen door iemand die weet waar hij mee bezig is.

Vreemd,je ziet de schijf nog wel steeds in Windows?

Start Testdisk opnieuw maar kies nu voor "Analyse" en plaats de PrtSc weer hier.

Nadat je de PrtSc hebt opgeslagen kun je "Quick Search" laten lopen in Testdisk en dan dat scherm ook hier plaatsen.

Greetz

ja precies nou ja vrij veel!

ik weet niet hoe duur zoiets kost?

mvg WimWillem

svp...

hoop dat jij hier iets mee kan!

mvg. WimWillem

EDIT: owja en ben nu die "Quick Search"aan het laten lopen

Bijlagen

• prt.JPG
    prt.JPG
    38,2 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
Als hij klaar is met Quick Search,ook graag dat scherm hier,maar ook het scherm wat je krijgt na het opstarten van Testdisk en 1x enteren.

Het scherm waar de schijven worden weergegeven dus ;)

is goed!

Hij is nu op 10% maar ik moet nu gaan werken ik laat mn pc gewoon lopen en dan stuur ik je alle prtscn's om 5 uur vanmiddag!!

Alvast bedankt voor alles!

mvg, WimWillem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan